Hjälp kommer jag bli anmäld?
Förutsatt att du slutade när han sa till: enda gången han ändå skulle anmäla är om detta kommer ut och han gör det för att skydda sig själv. Dvs ?hon är galen, vi har aldrig haft sex, titta jag anmäler för att bevisa hur oskyldig jag själv är?.
En anmälan kommer dock INTE leda någon vart med den lilla mängd ?stalking? du beskriver. Din man skulle inte ens märka något, och förmodligen inte du själv heller. Det skulle bara läggas ned i tysthet.
Det är osannolikt att mail begärs ut om man inte är en högt uppsatt chef eller befinner sig i någon politisk position. Begära ut mailen kan man dock göra även om de raderas av användaren. De sparas på en server. Så spelar ingen roll om han är på semester.
Det verkliga problemet här och det du bör fokusera på, är ditt psykiska mående. Uppenbarligen hade du starka känslor för honom och har blivit rejält sårad och sviken. Det är en svår sits du hamnat i eftersom du dessutom är gift vilket antagligen gör det svårt att öppet dela de känslorna med närstående. Kanske har du någon du litar på och som du ändå kan bolla dina känslor med? Att inte behöva vara helt ensam i det kan hjälpa mycket.
Hittills har du hanterat det du går igenom på ett lite fel, och ärligt talat ganska galet, sätt. Det är absolut sånt som händer när man går igenom sådant här, och det viktiga är att du verkar ha vaknat upp nu och bestämt dig för att sluta skriva till honom.
Angående sjukdomar så tycker jag absolut att du ska gå och testa dig, inte minst för din mans skull.