Män är efterblivna
Det kallas strategisk inkompetens.
Det kallas strategisk inkompetens.
Du verkar ha smak för mammarollen. Var annars inte tillsammans med någon du inte tycker är mogen för ett förhållande.
För kännedom har jag i mitt kompisgäng fem män som alla drar största lasset i hushållet - lagar mat, diskar, handlar, städar och så vidare. Tre av oss är föräldralediga just nu, inne på månad sju, fyra och två, medan våra partners velat bryta föräldraledigheten efter ett drygt halvår.
Slutsats: människor är olika.
Med lite självinsikt inser man att hur man gör sitt urval av partner speglar en del av sin egen intelligens..
Oj, jag är ledsen om jag träffat en öm punkt.
I sak har du så klart rätt, är det viktigt för dig kan du kontrollera hur en potentiell partner behärskar grundläggande grammatik, och kanske skulle inte jag uppnå den nivå du önskar, vilket jag är helt okej med.
Men även om du försöker gå till angrepp helt utanför ämnet, kvarstår ändå faktum. Väljer du att investera din framtid i en korkad och lat partner är du själv inte den skarpaste kniven i lådan hur duktig du än är på att vara konsekvent i användningen av pronomen på ett forum.
Oj, jag är ledsen om jag träffat en öm punkt.
I sak har du så klart rätt, är det viktigt för dig kan du kontrollera hur en potentiell partner behärskar grundläggande grammatik, och kanske skulle inte jag uppnå den nivå du önskar, vilket jag är helt okej med.
Men även om du försöker gå till angrepp helt utanför ämnet, kvarstår ändå faktum. Väljer du att investera din framtid i en korkad och lat partner är du själv inte den skarpaste kniven i lådan hur duktig du än är på att vara konsekvent i användningen av pronomen på ett forum.
En en trådstart du står bakom påstår OP att män, helt utan avgränsning, är efterblivna. Men du efterfrågar en djuplodande analys från mitt håll? Och vetenskapliga artiklar på att korkade människor tenderar att träffa andra korkade? Vem ska forska på det? Finns det studier på att raggare träffar andra raggare, eller att adeln träffar adeln?
Det finns ingen forskning på sunt förnuft, saker som säger sig självt.
Jag problematiserade ett påstående med ett motargument, du påpekar mina grammatiska brister. Vem är det som inte håller sig till ämnet?
Jag är ledsen, att vissa kvinnor är känslostyrda och inte klarar av att göra ett bra urval av partner är ett lika tydligt faktum som att vissa män är lata grisar utan en känsla för ansvar. De här två kategorierna träffar varandra. Men lägg inte det på oss andra, varken män eller kvinnor, att en del män är si, och kvinnor så, legitimerar inte breda generaliseringar.
"Det är du som går till angrepp utanför ämnet och antyder att TS har låg intelligens."
Ämnet är "män är efterblivna", men att det kommer att glida OT med att folk undrar vilka kvinnor det är som väljer efterblivna män och varför man kallar sin partner efterbliven är en självklarhet.
"Hur mycket du än vill skylla på kvinnorna så finns det strukturer i samhället och det måste man kunna diskutera."
Det krävs två för en tango är inte att skylla kvinnan, det är att skylla på båda och
när det handlar om relationer mellan män och kvinnor måste man kunna diskutera både mäns och kvinnors del i det hela, det är sällan bara den enes fel att en relation fungerar dåligt, när det ska skyllas på det ena könet är det något som inte inte stämmer.
TS har inte nämt något om varken strategiskt inkompetenta män eller "strukturer" (som ofta används för att säga något utan att säga något), men du gjorde också gjorde till artikeln jag länkade.
Vet inte hur "skylla på kvinnorna så finns det strukturer" ska tolkas men det är lätt att göra en koppling till denna artikel.
Kvinnor måste sluta skylla allt på männen
amelia.expressen.se/kvinnor-maste-sluta--skylla-allt-pa-mannen/
Männen som valt kvinnor som hånar dem på sociala medier verkar inte heller gjort så bra val och jag misstänker att om män gjort samma sak hade man sett det som ett rött flagg för destruktiv relation.
Har letat fram några svar som jag själv tycker är trevliga och intressanta. Hoppas att det duger som svar på din fråga.