• Anonym (J)

Känner inte så väl när jag behöver kissa längre

Hej, sen några veckor tillbaka känner jag inte lika tydligt när jag behöver kissa. Istället kan jag känna att jag måste hålla emot för jag får känslan av att jag ska kissa på mig, om jag tex går eller står upp eller böjer mig ned. 

Är 30 år. 

Har nyligen haft mycket besvär med lumbago ischias ned i vänster fot. Nämnt detta flera ggr till vården men ingen svarar på frågan utan det har bara ignorerats. Ryggen kollade de dock och akillesreflexen var något nedsatt i vänster ben/fot. Inget de brydde sig om dock. 

Vad gör man? Jag är orolig för både MS eller nervpåverkan. Har inte längre ont i ryggen efter att jag masserat ryggen rejält med en foamroller. Men stel fortfarande och de här besvären kvarstår då med att jag inte känner mig kissnödig så väl längre. 

• Svar på tråden Känner inte så väl när jag behöver kissa längre
  • Anonym (J)

När de kollade akillesreflexen hände i princip ingenting. Och samma sak när hon slog med gummiklubban på  knät,. Men hontrodde det var hon som var för försiktig. En AT-läkare var det som verkade extremt okunnig, gick efter ett papper med vad hon kollade. Otrevlig också. Men visst alla är nybörjare nån gång. 

Känner mig så tjatig om jag ska vara på vården igen. Jag är orolig. Vad gör man åt sånt här? 

• Anonym (J)

Vanligtvis när man slår mig på knäna brukar jag ha livliga reflexer. Har gjort den undersökningen många ggr .

• Anonym (J)

Känsel insida lår etc är som vanligt 

• Anonym

Det kan vara så att du behöver mer vätska. Det är varmt nu.

Paradoxalt så är det så att man känner sig kissnödig när man börjar bli lite uttorkad. Det kan bli en ond cirkel där man dricker mindre, för man är ju alltid kissnödig.

Prova att dricka mer vanligt vatten

• Anonym (J)
    Anonym skrev 2025-07-18 21:29:25 följande:

Det kan vara så att du behöver mer vätska. Det är varmt nu.

Paradoxalt så är det så att man känner sig kissnödig när man börjar bli lite uttorkad. Det kan bli en ond cirkel där man dricker mindre, för man är ju alltid kissnödig.

Prova att dricka mer vanligt vatten

Nja. Det började innan det blev varmt. Jag dricker redan mer än vanligt och har verkligen behövt kissa när jag gjort det. Men jag känner inte alltid det så väl. Känslan har blivit att jag måste hålla emot , när jag tex går eller rör mig, för annars känns det som jag ska kissa mig.

Har ju aldrig någonsin haft såhär tidigare , hade det varit uttorkning hade jag väl känt såhär förr också! Då drack jag betydligt mindre 
  • Anonym (J)

Jag menar ju att jag inte känner det. Det är väl inte normalt att känna att man måste hålla emot när man går eller rör sig? Varför har jag isåfall då aldrig haft det så förut? 

Det är riktigt obehagligt 

Svar på tråden Känner inte så väl när jag behöver kissa längre