Inlägg från: Anonym (m) |Visa alla inlägg
  • Anonym (m)

Förhud eller ej

Kanske kan stämma men är väl lite konstigt om mannen inte har förhud?

jag har aldrig provat riktigt, en påstod innan att han var omskuren men det var mörkt i rummet och vi hade kondom så det räknas väl inte

• Anonym (m)
    Anonym (Omskuren) skrev 2025-07-27 08:44:33 följande:

Jag tror inte det blir någon skillnad i känsla för kvinnan. Däremot är det hygieniskt och snyggt. Jag valde att bli omskuren av denna anledning och har fått flera uppskattande kommentarer av kvinnor. Sen finns förstås de som föredrar att förhuden är kvar också, det är ju en smaksak.

För min egen del är det ingen större skillnad i känslan när man inte har kondom. Med kondom blir klart bättre utan förhud eftersom kondomen sitter där den ska på ett annat sätt.

Om du funderar på att omskära dig tycker jag du ska göra det! Det är en enkel operation med minimal smärta och de flesta som gjort det är väldigt nöjda.

Några tips för till alla som funderar på att omskära sig:
    1. Se till att kirurgen lyssnar på och förstår hur du vill ha det. Den som opererade mig lämnade kvar alldeles för mycket hud vilket inte alls blev bra, så jag fick göra en andra operation.
    2. Såret brukar sys med självupplösande stygn, och det sägs att stygnen inte behöver tas bort. Men tar man bort stygnen när de inte längre behövs (efter 1-2 veckor) blir resultatet bättre estetiskt.

Vad gjorde de med huden som är bortskuren? Får mannen den om han vill?
Svar på tråden Förhud eller ej