• Samanta245

Varför får man allergisk förkylning efter dusch

Jag får förkylning efter dusch resten av dagen sen nästa dag blir jag helt frisk.  Hur många av er upplever en sån förkylning? Jag tycker att det är så jobbigt.  När jag äter sötsaker och duschar nästa dag eller samma dag som jag duschar får allergisk förkylning.  Så konstigt.  Det kan hända även när jag inte äter sötsaker ibland. Otrivivn comp hjälper inte. 

• Svar på tråden Varför får man allergisk förkylning efter dusch
  • Anonym (BADAPONGBINGONOLL)

För att noll andra duschar i 2 timmar....

• Samanta245
    Anonym (BADAPONGBINGONOLL) skrev 2025-07-19 17:40:33 följande:

För att noll andra duschar i 2 timmar....

Det har inte med tiden att göra 
  • Anonym (Liknande)

Jag har liknande problem med nysattacker som kan hålla i sig ett antal minuter om jag tuggar tuggummi eller äter/dricker något kallt. 

• Anonym (Inte klokt)

Jag nyser första gången jag tittar mot solen var dag.
    Är jag då allergisk mot sol?
    TS har äldre trådar dör hon tycker det är normalt att duscha 2h därför ska vi ta det hela med en nypa salt.

• Anonym (PP)

Mögel i badrummet kanske?

• Lynx123

Det är inte en förkylning du beskriver, det är dina slemhinnor som reagerar på något. Eftersom slemhinnor är mkt känsliga så kan det vara för mycket fukt under en längre stund eller mögel i badrummet som får dem att reagera.

• Anonym (Pot)

Är det mögel i ditt badrum? 

• Anonym (Em)

Allergi eller någon typ av stressreaktion gissar jag på. Förr hade jag ett tydligt samband mellan UVI-symtom och stress. Hade testat en allergimedicin för att särskilja de olika alternativen.

• Samanta245
    Anonym (Liknande) skrev 2025-07-19 21:05:38 följande:

Jag har liknande problem med nysattacker som kan hålla i sig ett antal minuter om jag tuggar tuggummi eller äter/dricker något kallt. 

Du är rolig.  Tuggummi haha
  • Samanta245
    Anonym (Pot) skrev 2025-07-20 07:29:23 följande:

Är det mögel i ditt badrum? 

Nej.  Jag tror inte.  
Svar på tråden Varför får man allergisk förkylning efter dusch