• Anonym (Barntankar)

Barnlängtan

Vid vilken ålder visste ni att ni ville bli förälder i framtiden? När fick ni ert första barn? Låt mig veta om ni är man eller kvinna. 

Jag har barnlängtan men inte min sambo...

• Svar på tråden Barnlängtan
  • Anonym (V)

Är 35, kvinna. Inga barn. Har inte fått någon barnlängtan än. 

• Anonym (Barntankar)

Hej. Nej alla vill inte ha barn 😊

• Queen81

15-16 där nånstans kände jag att jag inte framtiden ville bli mamma. 

• Aliona

Kvinna. Vid 37 började jag fundera på om jag kanske bille ha barn trots allt. Vid 40, när barnet var ett år och värsta sömnbristen gått över, visste jag att jag ville, haha. Det var mer en rationell tanke det där med att skaffa barn, någon barnlängtan har jag aldrig känt Nu älskar jag att vara mamma. 

• Queen81
    Queen81 skrev 2025-07-20 05:58:19 följande:

15-16 där nånstans kände jag att jag inte framtiden ville bli mamma. 

Jag kände mig redo vid 23, men blev inte gravid förrän vid 33
  • Anonym (Krumelur)

Började nog få barnlängtan vid 20-22, minns inte riktigt, just då var det inte alls aktuellt ändå. Innan dess hade jag varit övertygad om att jag inte alls ville ha barn, men det skiftade. Fick mitt barn när jag var 29, tycker nog inte att det är så skoj som jag föreställde mig. Är kvinna. 

• Anonym (Maja)

Jag är kvinna och visste redan när jag var liten att jag ville ha barn. Jag var nog runt 9-10 år när jag sa att jag vill ha minst 12 barn. Jag var 18 när jag fick första barnet. Blev inte 12 barn, stannade vid 4.

• Anonym (H)

Jag är kvinna och när jag var 20 år visste jag att jag ville ha barn. Vid 23 var min barnlängtan enorm. Fick första barnet vid 27 och andra när jag var 39. 

• Anonym (M)

Vid tretton började jag känna en stark barnlängtan och det var nästan som en sorg varje dag efter det, att jag inte var mamma. Det fanns aldrig någon tvekan kring att jag ville ha barn. 

• Anonym (sköldmö)

Jag är kvinna och visste inte säkert att jag ville ha barn förrän i 30-årsåldern. Delvis hängde det ihop med att jag träffade min man då. Jag var 36 när våra tvillingar föddes, han 33. Barnen är det bästa som har hänt oss, men jag hade ingen stark barnlängtan innan. 

Svar på tråden Barnlängtan