Inlägg från: Anonym (Herakles) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Herakles)

Han vill slå mig

Anonym (LB) skrev 2025-07-21 10:09:49 följande:
    Han vill slå mig

Hej
    Min sambo och jag har det jättebra när vi är sams. Jag älskar honom, han älskar mig och vi mår bra i varandras sällskap. Men när vi bråkar eller tjafsar så blir han väldigt arg. Han slår i väggar, dörrar och allt möjligt. Han har aldrig slagit mig men han säger ofta "ibland förtjänar du fan en smäll". Som sagt har han aldrig slagit mig men tänker att någon gång kanske det går så långt? Jag börjar fundera på om vi verkligen är rätt för varandra om jag får honom så arg så att han "vill slå mig". Vart går gränsen för att det ska hända liksom? Är det något jag ska fortsätta fundera på eller bara vara glad att det inte hänt ännu?

En sak jag reagerar på i ditt inlägg är hur du kan påstå att du mår bra i en våldsam persons närhet. En person som du tror älskar dig trots att han hotar dig med våld. Det här behöver du hjälp med. Säger det i all välmening men det låter som att det har gått så långt att du tror att det här är normalt och att det finns kärlek i denna relation.
  • Anonym (Herakles)
    Anonym (LB) skrev 2025-07-23 08:58:25 följande:
    Ja jag vet inte. Jag älskar honom och det liv vi har tillsammans, tror jag... men den senaste tiden har jag faktiskt mått ganska dåligt. Känner mig stressad och allt därtill. Känns som jag inte kan slappna av hemma ens.... men jag vet inte vad det beror på egentligen. Men jag trivs ändå med min sambo när vi är sams och så, det är väl inte så konstigt?! Han är ju inte våldsam hela tiden??
    Vill bara ge dig en styrkekram när jag läser ditt svar.

Du vet inte vad det beror på att du inte kan slappna av hemma? Läs om vad du själv skrivit här. Föreställ dig att det är din älskade dotter som skriver sä. Vet inte vad det beror på???

Sedan fortsätter du med att skriva att du trivs med honom eftersom han ju inte är våldsam hela tiden. Serlöst??? Har du så låga kriterier för trygghet och kärlek.

Menar verkligen inget illa, tvärtom. Försöker bara visa hur det du skriver låter i mina, en utomståendes, öron.
  • Anonym (Herakles)
    Anonym (T) skrev 2025-07-23 15:27:22 följande:
    Ja, polisen gillar inte när man säger ifrån på trakasserier ifrån hen folket. 
    Polisen har inga problem med att någon säger ifrån till någon. Däremot har polisen problem med att någon hotar någon med våld. Det borde vilken vuxen människa som helst kunna förstå.
  • Anonym (Herakles)
    Anonym (T) skrev 2025-07-29 20:55:14 följande:
    Fan vad pinsamma ni tumme upp och tumme ner nissar är när TS själv säger att det kan ha varit så..

Sitta och snacka om folks uppfostran när det är uppenbart att ni själva inte har fått någon är van vid att ljuga er fram i livet. 
    Hur kan det ha varit, menar du? När är det okej att hota sin partner med våld?
  • Anonym (Herakles)
    Anonym (T) skrev 2025-07-30 01:34:04 följande:
    Citerade klart och tydligt för att det ska gå att se vad vi diskuterar, klarar du inte av att läsa det och lista ut den delen själv, så tänker jag inte slösa tid på att förklara resten åt dig. 
    Var citerade du? Ser inget citat i inlägget jag svarade på. Har du citerat TS i ett tidigare inlägg kanske?

Oavsett så undrar jag om du tycker att det någonsin är okej att hota sin partner med våld.
  • Anonym (Herakles)
    Anonym (T) skrev 2025-07-30 17:09:21 följande:
    Hur läser du? Du ser väl vem jag citerade och vad personen skrivit? Annars får du ringa kundtjänst och se om dom inte kan fixa datorn åt dig, jag har då inte tid att hjälpa dig med dina små problem. 
    Kundtjänst har stängt för dagen så du kanske kan vara vänlig och svara på min fråga i stället. ;)
  • Anonym (Herakles)
    Anonym (T) skrev 2025-07-30 17:28:27 följande:
    Låter mer som ditt problem än vad det är mitt problem? Du kan ju alltid höra med din vårdare, så kanske den kan förklara alla komplicerade frågor som du låtsas försöka ställa här i livet. 
    Vårdaren är på semester. Kan du inte bara visa var ditt citat är? För du vet väl hur man skriver citat, du som är så smart?
  • Anonym (Herakles)
    Anonym (T) skrev 2025-07-30 20:15:53 följande:
    Vad snackar du om? Blev du sekundärkränkt eller något? 

Dessutom skrev du precis nyss att "Att TS och hennes kille båda är skyldiga till deras bråk" kom du fram till för typ tre sekunder sedan. Det har jag sagt igenom hela tråden att det är något som har gjort så att han säger som han gör.. 

Men det var inte förens TS själv började erkänna det lite smått, som du själv började låtsas att du alltid haft den åsikten. 
    Det är skillnad på att vara delaktig i ett gräl och att hota med våld. Stor skillnad!
  • Anonym (Herakles)
    Anonym (T) skrev 2025-07-30 21:13:28 följande:
    Nu vet jag ju redan bristerna i dina läsförmågor... Men vill du bli lite smartare denna onsdag kan du ju ta och läsa hela tråden. 

Det ger mer än bara hitta på. 
    Absolut, jag kan inte läsa och knappt skriva och dessutom är min vårdare på semester. Stackars mig. Och ändå kan/vågar/vill smarta du inte förklara för dumma mig hur det kan vara okej att hota någon med våld. Får väl sätta mig i ett hörn och gråta en skvätt, helt enkelt.
  • Anonym (Herakles)
    Anonym (T) skrev 2025-08-01 16:10:19 följande:
    Aa, gör det du. Och medans du sitter där och tycker synd om dig själv kan du ju leta upp det där citatet som du låtsas att jag sagt och dela med dig till dina fantasikompisar som håller med dig. 
    Det är du som påstår att du har citerat, inte jag. Men det kan jag släppa. Däremot undrar jag om du tycker att det är okej att hota folk med våld? 
  • Anonym (Herakles)
    Anonym (T) skrev 2025-08-01 17:40:03 följande:
    Jag citerade exakt den användaren som jag sa att jag citerade, men då tar vi det alltså som att det är fel på din sida och att du inte lyckats fatta eller läsa? 

Du har upprepat samma fråga flera gånger nu trotts att jag aldrig har sagt det du påstår. Antingen läser du inte, eller så hittar du bara på. Båda anledningarna är lika tragiska. 

Återkom gärna efter erat lilla fantasimöte. Ska bli spännande att se vad ni härnäst kommer lyckas fabulera. 
    Ett frågetecken på slutet av en mening betyder att det är en fråga, inte ett påstående. Det vet till och med dumma jag. Är det verkligen så svårt att svara på den? Vem vet, vi kanske till och med håller med varandra om att det inte är okej att hota med våld.
  • Anonym (Herakles)
    Anonym (T) skrev 2025-08-01 22:56:42 följande:

Svårt att svara på? Har redan svarat på det du undrar för flera sidor sedan.. Gillar du att låtsas vara förvirrad, eller är det bara så du försöker debattera?

Och en ännu större fråga: Varför skulle jag bemöda mig med att svara på din vinklade och påhittade vändning av den här historien.. När jag redan för länge sen varit tydlig med vad jag faktiskt tycker? 

Tror du verkligen jag bryr mig om du håller med mig eller inte? 

Okej, du behöver så klart inte svara. Har bättre saker för mig än att sitta och leta reda på dina gamla svar. Det här är ingen debatt - det är en rätt töntig diskussion som bara består av barnsligt tjafs.

Och nej, jag förväntar mig inte att du ska bry dig om vår potentiella samstämmighet. Varifrån fick du det intrycket, du som är så läskunnig?

Hoppas att du får en fin och rolig helg! 😉
  • Anonym (Herakles)
    Anonym (LB) skrev 2025-08-06 18:40:22 följande:
    Ja så är det ju. Han stöttar mig mycket och jag kan egentligen inte önska mer i det, jag är jättetacksam för hans stöd i min sjukdom. Men som han nämner det så rinner hans bägare också över till slut och det är just dom tillfällena jag inte tycker om och som han blir "aggressiv", utan att slå mig visserligen men ja, du vet vad jag menar...
    Åh, parterapi har jag aldrig tänkt på, tack! Ska kika vad det finns för möjligheter här där jag bor.
    Fast det är ALDRIG okej att hota med våld. Det finns ingen ursäkt. Det där med bägare som rinner över köper jag inte för en sekund. Jättebra om ni kan gå till en parterapeut.
  • Anonym (Herakles)
    Anonym (T) skrev 2025-08-09 02:01:01 följande:
    Sista sidan här är lowkey full av inlägg skrivna i affekt och fulla med manipulationsförsök på grund av att jag förklarar vad TS kille känner och precis varför det är han säger det. 

Och alla säger samma sak, TS ska få bete sig precis som hon vill mot sin egen kille och han ska ej få säga till när något faktiskt går långt överstyr.

Allt det där är psykisk misshandel, men visst du, det är killar som är obehalig. 
    Okej, var exakt har jag skrivit att TS får bete sig hur hon vill? Var? Eller någon annan, för den delen?

Om du vill gnälla så blir det totalt intetsägande om du bara sitter och hittar på. Skäms för din skull, grabben. Nästan.
Svar på tråden Han vill slå mig