Inlägg från: Anonym (Du behöver lämna. NU!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Du behöver lämna. NU!)

Han vill slå mig

Han får inte hota med att slå dig TS. Det är olaga hot.

Man får inte lov att hota med att slå någon för att de tycker annorlunda, eller hörde fel, eller har glömt nåt, inte klär sig som man själv tycker eller ens om de skäller på en tills de blir blå. Då saknar man nämligen självkontroll och har aggressionsproblem.

Jag hoppas du tar ditt förnuft till fånga TS och lämnar för du är redan långt gången. Du kommer inom kort att bli så nedbruten av hans manipulationer så att när han väl slår dig så kommer du själv att tycka att du har förtjänat det. Eftersom han har sagt hela tiden att det kommer att hända, ju.

Och det är naturligtvis aldrig sant att man har rätt att slå någon för att de har gjort något av ovanstående.

Anonym (LB) skrev 2025-07-23 08:58:25 följande:
    Ja jag vet inte. Jag älskar honom och det liv vi har tillsammans, tror jag... men den senaste tiden har jag faktiskt mått ganska dåligt. Känner mig stressad och allt därtill. Känns som jag inte kan slappna av hemma ens.... men jag vet inte vad det beror på egentligen. Men jag trivs ändå med min sambo när vi är sams och så, det är väl inte så konstigt?! Han är ju inte våldsam hela tiden??
    Klart du inte kan slappna av hemma med en person säger att den ska slå dig om du säger något fel?

Det vore betydligt konstigare och mer oroväckande om du kunde det (= förstörd för livet och accepterar dålig behandling).
    Anonym (T) skrev 2025-07-23 12:03:13 följande:
    Att säga "du borde fan ha en smäll" när någon medvetet är jobbig, är inte ens att hota någon.

Att hota någon är att säga "du får en smäll om du inte håller käft nu."
    Nej, det är bara du som inte har fått någon vettig uppfostran om du tycker så.

Inget har framgått som visar att TS varit jobbig på det sättet ens och
    man bör i en familj uppföra sig så att även barn kan fatta vad man säger. Då säger man inte sånt som att man "borde slå någon" eftersom det för dem blir samma sak som att det är okej att börja slåss om någon säger något dumt.
    Anonym (T) skrev 2025-08-01 17:40:03 följande:
    Jag citerade exakt den användaren som jag sa att jag citerade, men då tar vi det alltså som att det är fel på din sida och att du inte lyckats fatta eller läsa? 

Du har upprepat samma fråga flera gånger nu trotts att jag aldrig har sagt det du påstår. Antingen läser du inte, eller så hittar du bara på. Båda anledningarna är lika tragiska. 

Återkom gärna efter erat lilla fantasimöte. Ska bli spännande att se vad ni härnäst kommer lyckas fabulera. 

Hittills har du inte klarat att svara på den enklaste av alla frågor, här kommer den igen:

Tycker du det är okej att hota familjemedlemmar med våld om man grälar om t.ex. disken eller de inte delar din uppfattning att en viss artist suger, eller inte? 

D.v.s.: Är du bara en som slänger käft utan att tänka eller kan du faktiskt stå för det du skrev?

Alternativt erkänna att det kan bli lite dålig stämning i hemmet när du ger mig rätten att hota dig med kastration medelst slö potatisskalare varje gång dina sockar ligger på golvet istället för i tvättkorgen, om det stör mig?

Så: Hur ser ditt drömfamiljeliv egentligen ut och tycker du att det är en bra och effektiv metod att man hotar med våld i syfte att tysta eller beteendekorrigera andra i familjen? 

Svar på tråden Han vill slå mig