Inlägg från: Anonym (T) |Visa alla inlägg
  • Anonym (T)

Han vill slå mig

Anonym (A) skrev 2025-07-21 13:23:53 följande:
    Ingen har påstått att hon inte gör honom sur. Det är hans våldsamma beteende och hot vi pratar om.
    Du har gjort det. Du skrev uttryckligen "det handlar inte om att du får han arg."..

Han slår ju i saker, det låter ju rätt så argt för mig... Typ som någon som har tröttnat... Att ord inte räcker till längre och han inte vet hur han ska hantera det.. Menar du att han gör det bara mest för skojs skull?
  • Anonym (T)
    Anonym (A) skrev 2025-07-21 13:22:05 följande:
    Det är en naturlig process som är återkommande när våld är inblandat. Menar inte att mannen har en medveten plan. 
    Låter ju som det. Han är ju inte arg.. Utan det är en del av super duper mega planen.. 

För att du säger det.. 
  • Anonym (T)
    Anonym (A) skrev 2025-07-21 13:31:07 följande:
    Du misstolkar det jag skrev. Poängen är att hon inte har något ansvar i att han inte kan hantera sin affekt. Det ligger på honom oavsett vad hon har sagt. Våld och hot om våld är aldrig ok i en relation.

Nej, jag misstolkar inte det du skriver.. Du skriver rakt ut i den meningen att han är inte arg för att hon gör honom arg när hon håller på och bråkar som hon gör. Utan att det är en del av normaliseringsprocessen som han sysslar med och gör henne redo nu inför...

Hur fan ska någon kunna misstolka något så välskrivet? Var tvungen att dubbelkolla nu efter dina försök till gaslightning, men det är ju faktiskt så du skrivit. 

Är det en normaliseringsprocess du utsätter mig för nu? Ska du slå mig? 

• Anonym (T)
    molly50 skrev 2025-07-21 13:35:39 följande:
    Det som Anonym (A) pratar om att preppa för att kvinnan ska känna sig ansvarig för hans handlingar.
     Fast det har han aldrig sagt sen när man frågar han.. 
  • Anonym (T)
    Anonym (Bastian) skrev 2025-07-21 13:45:37 följande:

Håller hon på och bråkar? 

Låter inte som det. Han är bara tjurig utan anledning. 
  • Anonym (T)
    Anonym (A) skrev 2025-07-21 13:51:16 följande:
    Det är inte hennes fel att han blir våldsam! Det är poängen. Hade jag blivit dåligt behandlad av min partner hade jag backat och förmodligen gjort slut. Han väljer istället att hota om våld. Det är hans fel och ansvar., inte hennes, vad hon än har sagt.

Nej, det är det inte någon som sa heller...
    Du påstod att det ej var hennes fel att han blir arg... Och att anledningen till att han blir arg bara är en del av hela hans normaliseringsprocess som ju killar bara gör...

För att du har sagt att det är så som alla killar ju fungerar... 

Tack, då vet jag 👍

• Anonym (T)
    molly50 skrev 2025-07-21 13:57:20 följande:
    Nej,och det är just det jag menar. Han lägger skulden på kvinnan för han har ju inte gjort något fel. Det var ju hennes beteende som orsakade hans ilska.

Aha, det var DET du menade? Att A lägger skulden på kvinnan för han har ju inte gjort något fel, det var hennes beteende som gjorde så att A sedan blev arg?

Varför sa du då inte detta ifrån början? 👍

• Anonym (T)
    Anonym (A) skrev 2025-07-21 14:02:48 följande:
    Det är ingen motsägelse. Hon kan ha gjort honom arg. Det är fortfarande hans fel och ansvar att han hanterar ilskan med våld och hot.
    Ja, vem fan har sagt något annorlunda? 

Vad jag ifrågasatte var dina teorier om att det är en del utav hela hans stora masterplan... 

Och du satte dig ju själv och höll på och bitchade emot när jag sa att det kan ju handla om hans dåliga och ohälsosamma sätt att hantera det på...
  • Anonym (T)
    Anonym (A) skrev 2025-07-21 14:07:43 följande:
    Missuppfattar du allt med vilje eller?
    Nej, jag tror jag börjar förstå nu...

1. Du menade inte det du själv sa i ditt eget inlägg...
    2. Utan du menade egentligen det som Jag sade...
    3. Du bara sket rakt över mitt inlägg, där det stod samma sak, för att det var egentligen inte jag, utan det var faktiskt du som var den som sade det.. 
    4. Han är egentligen inte arg för att hon sagt något taskigt till han när dom bråkar. Han är egentligen bara arg för att han försöker mjuka upp hon inför nästa steg i planen.
    5. Killen är en mastermind.

Nu tror jag att jag faktiskt börjar fatta 👍
  • Anonym (T)
    molly50 skrev 2025-07-21 14:15:44 följande:
    Nej,jag talar om TS sambo.
    Aha, men du förklarade ju A

Du kanske bytte där? 
Svar på tråden Han vill slå mig