Inlägg från: Anonym (T) |Visa alla inlägg
  • Anonym (T)

Han vill slå mig

Anonym (Lee) skrev 2025-07-23 14:23:01 följande:
    Mem du säger inte till en person att du får lust att slå den om personen är fysiskt svagare än du.
    Seriöst, du kan inte ens läsa en tråd utan att hitta på en massa egen skit för att försöka få fram din poäng. Varför skulle du få bestämma över vad man får säga eller inte ens till någon? 
  • Anonym (T)
    Anonym (Lee) skrev 2025-07-23 14:55:43 följande:
    Polisen kallar det för hotvåld.
    Ja, polisen gillar inte när man säger ifrån på trakasserier ifrån hen folket. 
  • Anonym (T)
    Anonym (Herakles) skrev 2025-07-23 15:34:08 följande:
    Polisen har inga problem med att någon säger ifrån till någon. Däremot har polisen problem med att någon hotar någon med våld. Det borde vilken vuxen människa som helst kunna förstå.
    Dom e Cucks..
  • Anonym (T)
    Anonym (LB) skrev 2025-07-23 17:10:20 följande:
    Jag är tacksam för ditt meddelande också för att få en annan synvinkel. Jag ser att många uppfattat det som att min sambo nekar att han sagt så, men det har han aldrig gjort. Han är fullt medveten om vad han sagt och vi har pratat om det efter tjafsen. Han har som sagt aldrig slagit mig och jag är mycket väl medveten om att jag inte är perfekt heller. Jag kanske säger saker som gör honom upprörd. Och som du skriver så spelar det väl roll hur saker sägs. 
    Tack som berättade det. Jag vet att du är det.
    Jag såg ditt svar till mig innan modsen körde stor rensning. Men tyvärr kunde jag inte svara dig på det då jag var avstängd. 

Jag tar och upprepar det jag sade innan. Det är en varningssignal helt klart, så var uppmärksam! Men det finns också gott om människor som skulle säga såna saker utan att det någonsin ens blir sanning. 

Hur du kan hantera det där när det händer är att ta en liten break. Säga det att "Du, jag tycker inte om när du säger sånt där till mig, det känns ohälsosamt, vad säger du om att ta en liten break?"

Gör det varenda gång han säger det bara så kanske lugnar det säkert ner sig..

För som någon skrev här innan. Riktiga såna där brukar alltid försöka få kontroll, och då är det vem du får prata med och inte, hur du klär dig ibland andra män etc, vilket jag faktiskt misstänker inte händer. 

Själv är jag tacksam för att du låter jävligt vettig. 
  • Anonym (T)
    Anonym (LB) skrev 2025-07-23 18:03:12 följande:
    Tack för dina tips! 

Jo, det är som du misstänker, han kontrollerar mig inte på något sådant sätt alls. I det avseendet har vi en vettig relation. Och just därför tror jag innerst inne att han aldrig skulle slå mig, men det kan jag ju aldrig veta. Men som du (det var väl du?) skrev tidigare så kan ju det vara hans typ av "självförsvar". Men oavsett känns det inte bra när han säger så, men jag ska vara uppmärksam!

Men mitt syfte med detta inlägg var att höra om folk tycker jag överreagerar eller inte och få input från lite bredare perspektiv och det har jag fått och är jättetacksam för.
    Det kan vara en form av självförsvar när man tycker att man tex bara blir oförtjänt påhoppad hela tiden. Eller Orättvist behandlad.. Missföstådd. Till slut går det inte att försvara sig emot det längre och då räcker orden inte till. 

En paus i det fallet är rätt sätt att hantera det på, för då har man tid att tänka till. 
  • Anonym (T)
    Anonym (Du behöver lämna. NU!) skrev 2025-07-29 17:29:15 följande:
    Nej, det är bara du som inte har fått någon vettig uppfostran om du tycker så.

Inget har framgått som visar att TS varit jobbig på det sättet ens
    Fan vad pinsamma ni tumme upp och tumme ner nissar är när TS själv säger att det kan ha varit så..

Sitta och snacka om folks uppfostran när det är uppenbart att ni själva inte har fått någon är van vid att ljuga er fram i livet. 
  • Anonym (T)
    Anonym (Herakles) skrev 2025-07-29 22:28:00 följande:
    Hur kan det ha varit, menar du? När är det okej att hota sin partner med våld?
    Citerade klart och tydligt för att det ska gå att se vad vi diskuterar, klarar du inte av att läsa det och lista ut den delen själv, så tänker jag inte slösa tid på att förklara resten åt dig. 
  • Anonym (T)
    Anonym (Herakles) skrev 2025-07-30 08:10:14 följande:
    Var citerade du? Ser inget citat i inlägget jag svarade på. Har du citerat TS i ett tidigare inlägg kanske?
    Hur läser du? Du ser väl vem jag citerade och vad personen skrivit? Annars får du ringa kundtjänst och se om dom inte kan fixa datorn åt dig, jag har då inte tid att hjälpa dig med dina små problem. 
  • Anonym (T)
    Anonym (Herakles) skrev 2025-07-30 17:17:28 följande:
    Kundtjänst har stängt för dagen så du kanske kan vara vänlig och svara på min fråga i stället. ;)
    Låter mer som ditt problem än vad det är mitt problem? Du kan ju alltid höra med din vårdare, så kanske den kan förklara alla komplicerade frågor som du låtsas försöka ställa här i livet. 
  • Anonym (T)
    Anonym (T) skrev 2025-07-30 17:28:27 följande:
    Låter mer som ditt problem än vad det är mitt problem? Du kan ju alltid höra med din vårdare, så kanske den kan förklara alla komplicerade frågor som du låtsas försöka ställa här i livet. 
    Anyhow, det mesta har redan framgått för dem som klarar av att läsa en tråd. TS kunde inte föra en diskussion med sin pojkvän utan att försöka säga något som sårade. Precis som majoriteten av kvinnor gör när dom tror att dom ska få övertaget i debatten.. TS vet det, jag vet det, alla som faktiskt läser vet det. Människorna som tummar upp och ner inlägg vet det, även fast dom inte gillar att känna igen sig själva i den realiteten. Resten av fantasierna ni har för att copea med era tillkortakommandne får ni fylla i bäst fan ni vill. 
Svar på tråden Han vill slå mig