Inlägg från: Anonym (Du kan bättre) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Du kan bättre)

Spunk på världskartan

Om du älskar din partner och vill vara tillsammans svarar du bara: ?jag ska tänka på det, inte så fräscht att du ska behöva plocka upp mitt snus. ? och slutar slänga snus i diskhon. 

och så kontrar du självklart inte med kritik där och då! Sen låter du det gå minst 2-3 dagar, SEDAN tar du upp snuset och burkarna i trädgården på ett snyggt så har du chansen att det mottas bra och bättring sker. Tex ?jag brukar plocka upp snus och burkar efter dig i trädgården, kan du börja slänga det direkt i panten, så slipper jag? och genuint ha målet att ha en snyggare trädgård och inte klämma åt din partner. Ditt sätt just nu är barnsligt och kommer skapa en massa tjafs och konflikter och ni kommer till slut inte kunna säga Nånting utan att det blir bråk om du inte slutar Med sånt. 

det där med att sopa rent framför egen dörr funkar inte riktigt eftersom det alltid finns saker att störa sig på hos varandra om man sätter den tonen i relationen. 

• Anonym (Du kan bättre)
    Anonym (M2) skrev 2025-07-22 08:37:53 följande:
    Fast det är skillnad på att ha saker hos ens partner som man stör sig på och att bli tillsagd för något där partnern gör i princip exakt samma sak fast värre. Det är väldigt motsägelsefullt att försöka korrigera ett beteende hos sin partner som man själv i allra högsta grad odlar. Vad TS partner skulle ha gjort är att säga att "du, jag tycker vi får rycka upp oss med att inte stöka ner här hemma, jag ska sluta slänga burkar på tomten och skulle uppskatta om du slutar slänga snus i kökshon". Då behöver ingen känna sig som boven i dramat.
    Absolut! Jag tycker det är supersvinigt att slänga ölburkar på tomten, men nu är det bara TS vi kan ge råd och han kan bara påverka sig själv. Om hon är orimlig att leva med kan bara han avgöra, men vill han fortsätta behöver han ju lösa problemen på ett sätt som höjer dem båda, och inte leder till en massa tjafs. Att vi säger ?ja hon är ju ännu värre själv? hjälper ju ingen eftersom läget redan är sådant att partnern inte inser detta genom att han påpekar på ett normalt sätt, och ts själv kan inte ta en helt rimlig kommentar om snus i vasken. Så det verkar som om de först måste höja sin kommunikation och välvilliga inställning åt båda håll, sen går det kanske att prata om sådant utan att någon tar illa upp och börjar tjura. 
Svar på tråden Spunk på världskartan