Anonym (man) skrev 2025-07-22 18:08:24 följande:
Nej visst, det är ju en ledtråd där i att det ju många gånger ändå blir fler dejter vilket visar att du inte är helt ointressant för dem, inte till en början åtminstone.
Några frågor till dig för att hjälpa till att fundera kring det hela:
1. Uppfattar du dig själv som blyg eller utåtriktad? Hur är det med din känsla av social förmåga? Är du normalt socialt fungerande, eller är du kanske en person som inte riktigt förstår hur man kallpratar, kanske har svårt att läsa av vad personer egentligen menar, ofta missförstår skämt därför att du tolkar det för bokstavligt osv?
2. Vem är du? Alltså hur gammal, vad har du för utbildning och sysselsättning, vad har du för fritidsintressen?
3. Hur är du i dejtingsituationen? Känner du dig nervös? Brukar du föra samtalet mest eller gör kvinnorna det? Vad brukar du prata om när du dejtar? Brukar du få frågan om tidigare relationer, och hur svarar du i så fall på den?
4. Är du initiativtagande till samtal och till fysisk kontakt, eller är du kanske lite rädd för att ta sådana initiativ? Vågar du sätta dig nära henne eller röra vid henne, och om du får respons, vågar du ta det vidare? Eller är det kanske svårt för dig att veta hur man ska göra för att initiera fysisk kontakt med en kvinna?
5. Vad brukar dina dejter ange som skäl till att de inte vill fortsätta träffas? Jag förstår att det väl oftast blir någon formulering om att det inte känns helt rätt eller så, men någon gång kanske du fått lite mer specifik feedback?
Tack för att du vill hjälpa, bra frågor, svarar på dem nedan.
1. Är väldigt blyg och reserverad som person men kan föra mig socialt. Men att kallprata för pratandets är svårt men jag tycker jag det har lossnat mer och mer. Fast jag kallpratar verkligen inte obehindrat.
2. Har musik och natur som fritidsintressen, sjunger i en kör sedan många år. Sedan aktivt friluftsliv både sommar och vinter. Har börjat med klättring denna vår.
3. Ja jag är nog mer eller mindre nervös vid varje dejt, beror lite på hur hon är. Tjejer som är väldigt spontana och öppna gör dejten lättare och då är jag mindre nervös.
4. Se mitt tidigare svar.
5. Nej har sällan fått mer feedback än så, jag är inte rätt kille. Ibland har de ghostat utan att säga nåt alls. Det känns värre.