• Anonym (Ledsen)

Dejtar men får aldrig till det

Har under ca 15 år kanske dejtat ett 30-tal tjejer. 8 av dem har jag haft mer än 3 dejter med, den jag dejtade längst blev det 9 dejter med. Men inte en enda gång har lett till sex. Nu vill jag visserligen helst ha en relation men det känns surt att inte ens lyckas bli intim med en tjej. Jag fattar förstås att det är jag själv som är problemet men jag fattar inte nödvändigtvis VAD problemet är. Ingen här kan förstås veta vad jag gör för fel men någon eller några kanske har idéer? 

Känner mig bara nere när den senaste tjejen avbröt efter 4 dejter, hon tyckte inte det kändes rätt.

• Svar på tråden Dejtar men får aldrig till det
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Lova) skrev 2025-07-22 19:09:29 följande:
    Så du har inte utbildning och/eller jobb? Du valde att inte svara på den frågan. Det kan spegla hur du är i kommunikationen med andra. Vill du inte prata om allt? Undviker du ämnen och har svårt att öppna upp dig tex... 
    Sorry, svarade bara på delar av fråga 2. Är 33 år, har en masterexamen och kvalificerat arbete inom forskning och utveckling i en vetenskaplig bransch. Det var mer en miss från min sida än ett medvetet utelämnande. Därmed inte sagt jag inte pratar obehindrat om allt.  Jag undviker inga ämnen men kan definitivt känna att det är svårt att öppna sig.
  • Anonym (Gift gillar skidåkning)

Du har börjat klättra, Börja därifrån, någon trevlig tjej eller ett gäng som vill följa med till  berget i helgen?
    Det handlar inte bara om att hitta en partner utan att vara social och nätverka.
    Åker du skidor/paddlar eller vad du nu gillar gå med i motsvarande förening eller tex Facebookgrupp.
    Skulle också tipsa om kvinnor med barn som söker en stabil trofast och ekonomiskt oberoende man.

• Lynx123

Jobbigt! Hur brukar du vara under dejterna? Är du tyst eller pratsam, ställer du frågor och följdfrågor när de berättar något eller pratar du mest om dig själv? Vad gör du om en tjej tycker lika eller annorlunda om något? Är du glad eller allvarsam?

• Anonym (Here we go again!)

En kille till som inte får ligga! Vad unikt. Eller inte.

• Anonym (Man 48)

Hej TS,

Låter som blygheten hindrar dig men det finns böcker på det här du kan läsa och göra övningar från.

Själv har jag kollar/lyssnar på 100 tals YouTube clip om hur man blir bättre på att dejta och komma till skott. Kan du engelska så är utbudet enormt stort på i princip gratis kurser på hur du ska bete dig för bäst resultat.

Lycka till 

• Anonym (Kvinna12)

Jag som kvinna tycker det är väldigt attraktivt om mannen kysser mig, och smeker mig på lämpliga ställen på första dejten. Liksom på axeln eller så. Då känner jag att han är intresserad. Jag väntar gärna till tredje dejten innan sexet. Men på andra dejten får det gärna hetta till utan att man rör vid de intima parterna. De män som direkt börjar kladda på mina bröd eller mellan bena går fet bort. 

jag tror också att du uppfattas för snäll, många kvinnor vill hitta en man med maskulinitet. Vilket innebär att du tar initiativ till närhet. Sen att du är godhjärtat på det är ju bara världens största plus.

• Anonym (Ledsen)
    Lynx123 skrev 2025-07-22 20:02:18 följande:

Jobbigt! Hur brukar du vara under dejterna? Är du tyst eller pratsam, ställer du frågor och följdfrågor när de berättar något eller pratar du mest om dig själv? Vad gör du om en tjej tycker lika eller annorlunda om något? Är du glad eller allvarsam?

Det varierar mellan dejterna, vissa har jag haft lätt att prata med, andra inte. Är som jag tidigare sagt blyg och tillbakadragen men jag är inte tyst som en mus. Och med
    rätt tjejer går det rätt bra. De jag haft flest dejter med är tjejer som varit väldigt spontan och det har underlättat.  Jag är mest nyfiken på tjejerna och har alltid mycket frågor och följdfrågor, men berättar så klart även om mig själv och svarar på deras frågor. Om vi tycker så olika om något att jag känner att vi inte delar samma värderingar så säger jag att vi inte alla delar åsikter och att det blir svårt att gå vidare.  Men det har nog bara hänt en gång. Om vi tycker olika om annat så säger jag att vi tycker olika men att det inte gör något för mig. Möjligt att det gjort skillnad för henne men det har aldrig framgått. 
    Är glad tycker jag själv men det är säkert möjligt att min blyghet får mig att verka allvarsam. Har i alla fall hört att jag har humor.
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Man 48) skrev 2025-07-22 20:06:49 följande:

Hej TS,

Låter som blygheten hindrar dig men det finns böcker på det här du kan läsa och göra övningar från.

Själv har jag kollar/lyssnar på 100 tals YouTube clip om hur man blir bättre på att dejta och komma till skott. Kan du engelska så är utbudet enormt stort på i princip gratis kurser på hur du ska bete dig för bäst resultat.

Lycka till 

Har läst boken Alla får ligga och den har möjligen gjort det lättare för mig att få dejter men inte sex. Ska kolla på YT och se vad som finns där.
  • Anonym (?)
    Anonym (Ledsen) skrev 2025-07-22 22:15:42 följande:
    Det varierar mellan dejterna, vissa har jag haft lätt att prata med, andra inte. Är som jag tidigare sagt blyg och tillbakadragen men jag är inte tyst som en mus. Och med
    rätt tjejer går det rätt bra. De jag haft flest dejter med är tjejer som varit väldigt spontan och det har underlättat.  Jag är mest nyfiken på tjejerna och har alltid mycket frågor och följdfrågor, men berättar så klart även om mig själv och svarar på deras frågor. Om vi tycker så olika om något att jag känner att vi inte delar samma värderingar så säger jag att vi inte alla delar åsikter och att det blir svårt att gå vidare.  Men det har nog bara hänt en gång. Om vi tycker olika om annat så säger jag att vi tycker olika men att det inte gör något för mig. Möjligt att det gjort skillnad för henne men det har aldrig framgått. 
    Är glad tycker jag själv men det är säkert möjligt att min blyghet får mig att verka allvarsam. Har i alla fall hört att jag har humor.
    Tror du dina dejter letar samtalspartner eller någon att vara passionerad tillsammans med?
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Kvinna) skrev 2025-07-22 19:15:03 följande:
    Har du tagit initiativ till sex? Många tjejer väntar på mannen. Visar hon att hon inte vill måste du backa ett steg men i många fall behöver du som man vara drivande. Lite orättvist men könsrollerna ser ofta ut så. 
    Ja jag har tagit initiativ till sex vid ett par tillfällen. En tjej som jag dejtat några gånger och kände mig väldigt attraherad av frågade jag om hon ville sova över hos mig. Det ville hon inte och sedan rann det ut. Möjligt att jag för snabb då vi bara kyssts men aldrig hånglat. En annan tjej hånglade jag med i soffan hemma hos henne. Började föra in handen under hennes kläder men hon tog bort den. Blev helt ställd för jag trodde verkligen att hon ville.  Men det hr också varit så att jag flera gånger väntat på en tydlig signal att hon verkligen vill. Så jag är kanske inte så på som jag borde.  
Svar på tråden Dejtar men får aldrig till det