Min syster är hemsk
Hej!
Min syster har hela livet varit väldigt jobbig. Hon har alltid varit extremt egocentrerad -det enda hon tycker är intressant är just sig själv och det gör att alla i hennes omgivning tröttnar på henne. Dessutom tenderar hon att alltid inta en form av offerkofta i alla situationer det blir jobbigt.
När hon var liten skulle hon leka princessa, de få vänner hon lyckades få hem att leka med henne skulle då vara fotograf eller kameraman för att hon skulle stå i centrum. Nu när hon är äldre (39 år gammal) tycker hon enbart det är roligt och intressant att prata om sig själv och sina problem. Handlar inte konversationen om något som berör henne själv tar hon upp telefonen och strösurfar. Hon visar ganska tydligt att hon då är ointresserad.
Kan nämnas att hon förmodligen har en odiagnostiserad ADHD-diagnos (och jag känner mycket väl till hur den diagnosen fungerar så behöver inga lärdomar om denna). Denna problematik försvårar sannerligen för henne -men tyvärr TRÖTTNAR alla, inklusive jag själv, på henne!
Tyvärr har jag märkt att man mår sämre av att ha henne nära. Hon kan plötsligt bli sjukt upprörd och skälla ut en, resonera helt orimligt, med bisarra förväntningar på omgivningen. Dessa plötsliga utsagorna gör en väldigt sårad och besviken.
Hon gör sig själv väldigt ensam. Nu i sommar ska hon ha en möhippa, och enbart två av hennes vänner tänker komma -med ganska ljummet intresse.
Hon kommer såklart inte börja reflektera över situationen, istället är hon offret som har "dåliga vänner som struntar i henne".
Jag vet itne vad jag vill säga med denna tråd, är det någon mer som har syskon de inte står ut med?? Som man ser bara förstör för sig själva? Som man inte klarar av att ha en relation med för att må bra?