Jesper f skrev 2025-07-23 09:33:18 följande:
Håller stängt samt håller persienner/rullgardin nere under timmarna när det är som varmast, stor golvfläkt som viftar omkring luften. Önskar man kunde ställt frysen på vid gavel..... Sval, lång dusch på kvällen, så man inte är genomsvettig när man ska försöka lägga sig och kroppen är i någon form av svalt tillstånd.
Sen tillhör jag tyvärr delen av befolkningen med restlegs leggs, så jag måste sova med tyngdtäcke för att få någon sömn alls och inte fara omkring som en propeller om natten, för att få någon typ av utvilenhet på morgonen så jag kommer upp till jobbet, vilket innebär att jag kan inte tömma mitt påslakan eller sova med tunnt sommartäcke, vilket är absolut ett problem såhär års som jag ännu inte listat ut hur jag ska lösa. Tar tacksamt emot förslag om någon har idé hur man kan göra på annat vis.
Men ja, det är svårt. Annan sak om man hade vart ledig och haft semester, hade man inte vart exakt lika beroende och kunnat sitta i skugga utomhus etc. Men när man måste jobba, några över 25 grader om natten är liksom inte idealiskt för att sova på söta örat.
Det låter jobbigt Jesper med din åkomma. Jag bodde en gång i ett hiskligt varmt hotellrum i Grekland och vad de kunde erbjuda var en golvfläkt. Jag kom på att den bästa effekten var att ställa golvfläkten precis invid sängen så nära som möjligt och ha fläkten på lägsta varvtal, inte högsta! Det funkade faktiskt riktigt bra.
Sedan tog semestern slut och snart tar vår värmebölja också slut så kan vi börja klaga på kylan istället...