• Cheers

Hur gör Du för att hålla dig sval i värmen?

Nu under värmeböljan tycker många att det är för varmt, särskilt inne i lägenheten eller huset. Själv har jag 29 grader inomhus och det är ju mycket. Det känns för jobbigt att gå och bada och steka sig i sole,n så det är ju bätte att sitta på ett luftkkonditionerat café, fast det kan man ju inte göra hela dagen. Hur gör Du för att hålla dig sval i värmen?

• Svar på tråden Hur gör Du för att hålla dig sval i värmen?
  • Anonym (Ti)

Om jag inte orkar bada i poolen så tar jag en kalldusch. Har oxå beställt en AC att ha i sovrummet. 

• Anonym (Malva)
    Cheers skrev 2025-07-23 19:02:03 följande:
    Vi har ju fantastiska T-banestationer i Stockholm, enorma anläggningar under jord, fina också som turister kommer och tittar på. Där kan man ju ta med en picknikkorg, bre ut en rutig duk på en bänk och duka upp rött vin och pimpinella. Fast vem f-n vill sitta nere i tunnelbanan?...
    Är det i Stockholm det varit värmebölja i tre veckor? 
  • Anonym (AC)
    Cheers skrev 2025-07-23 19:05:53 följande:
    Men varför vädra när du har AC? Då släpper du ju in värmen utifrån.
    Det har svalnat av sent på kvällen, vad trodde du.
  • Cheers
    Anonym (AC) skrev 2025-07-23 21:07:55 följande:
    Det har svalnat av sent på kvällen, vad trodde du.
    Fast inte hos mig. Så tänkte jag.   Glad
  • Mayjel

Kylklampar är en välsignelse när man är inomhus. Fläkt vill jag helst inte har då de kyliga vindpustarna ger mig torr hy. Men kylblocken räcker gott. Tar alltid en iskall dusch vid hemkomst också. 

Kall eller rumstempererad mat och dryck är ett måste. Isvatten bredvid sig. 

• Cheers
    Anonym (Malva) skrev 2025-07-23 20:54:45 följande:
    Är det i Stockholm det varit värmebölja i tre veckor? 
    Jepp

Cool
  • Anonym (Tjej)
    Cheers skrev 2025-07-23 21:26:08 följande:
    Jepp

Cool
    Nja  det har väl bara varit värmebölja i två veckor här i Stockholm län 

• Anonym (Malva)
    Cheers skrev 2025-07-23 21:26:08 följande:
    Jepp

Cool
    Konstigt, det har jag helt missat. Och då har jag ändå följt vädret ganska slaviskt den senaste månaden.
  • Cheers
    Anonym (Malva) skrev 2025-07-23 21:53:41 följande:
    Konstigt, det har jag helt missat. Och då har jag ändå följt vädret ganska slaviskt den senaste månaden.
    Jag skyller på värmen som kanhända gör mig mindre knivskarp än jag annars brukar vara.

Skäms
  • Mayjel

Glömde nämna ett väsentligt tips - ha håret uppsatt, ni som är långhåriga då. Jag märker själv att det känns mycket svalare och skönare runt hals och ansikte med en liten uppsatt knut. 

• Cheers
    Mayjel skrev 2025-07-24 02:41:10 följande:

Glömde nämna ett väsentligt tips - ha håret uppsatt, ni som är långhåriga då. Jag märker själv att det känns mycket svalare och skönare runt hals och ansikte med en liten uppsatt knut. 

Smart!

Nu har Familjeliv en artikel också om hur man håller sig sval. Copycats!
  • Anonym (Anna)

Går runt i underkläderna hemma, eller bikini om jag går in och ut i trädgården. Blöter håret genom att duscha det över badkaret. Det håller sig blött någon timme i alla fall och kyler ned resten av kroppen väldigt bra. Har mörkläggningsgardinerna fördragna dagtid och alla fönster öppna nattetid.

• Mayjel
    Cheers skrev 2025-07-24 19:12:00 följande:
    Smart!

Nu har Familjeliv en artikel också om hur man håller sig sval. Copycats!
    Kanske är det självklart för många. Jag glömde dock bort detta med håret och hur utsläppt långt hår faktiskt får en att svettas ännu mer. Skönt dock när man precis kommit ut ur duschen med blött hår som svalkar ner hals och ansikte för en stund.

Ok, inte läst den artikeln, brukar hoppa över sånt när jag loggar in här. Är det Familjeliv själva som är copycats då?
  • Anonym (Tjej)
    Mayjel skrev 2025-07-24 02:41:10 följande:

Jag som har långt hår tackar för det  tipset 
  • Studentpappa

Badar, sitter i skuggan, hade jag bott i lägenhet hade jag köpt ett AC eller skjutit mig (skoja). Vi var i sthlm nyligen och det var nästan vidrigt att vara i city då.

Vi hade 32 grader i skuggan idag och var på stranden till 17 sen köpte vi med mat och åkte hem.

Ride it like you stole it
Svar på tråden Hur gör Du för att hålla dig sval i värmen?