Blir tokig på alla glasögon!
Man går till oprikern och får dem justerade tills det sitter bra. Har aldrig haft några problem.
Man går till oprikern och får dem justerade tills det sitter bra. Har aldrig haft några problem.
Det händer att bågen ändrar form efter ett tag. Då går man tillbaka och så böjer de till den igen.
Kan det vara så att ditt huvud är osymetrisk? Mitt huvud är det, tydligen, men det märker jag enbar när jag har (sol)glasögon på - de sitter sned på något sätt.
Linser är inget alternativ för dig?
Mina öron sitter snett, men det justerar ju optikern också glasögonen för. Har även smalt huvud, som andra skrivit om, och får välja små storlekar elker juniorglasögon. Måste också ha bågar med kuddar eftersom näsryggen är smal.
Jag tycker mest att det låter som att TS borde byta optiker. Varför går man ens till samma igen om det inte blev bra första gången?
Solglasögon har tunnare glas (eller plast!) och blir därför mindre framtunga. En tjock skalm gör glasögonen mindre framtunga. Kan det vara så att dina öron sitter lite högt upp i förhållande till ögonen och glasögon därför hasar framåt? Skalmen går kanske att böja så att den får en svag böj uppåt innan örat?
Hur tjocka glasen är beror ibland på vad man betalar. Billiga glas är ofta tjockare.