Anonym (När hjärtat brister) skrev 2025-07-23 21:12:11 följande:
När hjärtat brister 💔
Dubbla känslor här. Min pojkvän har nyss valt att vi behöver fortsätta som vänner pga att han har diverse issues som han behöver jobba på. Tycker själv att det kanske är för det bästa, men blir ju ändå en sorg.
Tycker vansinnigt mycket om honom, men där det finns allt från alkoholproblem till sjuklig fullständigt obefogad svartsjuka och lite annat smått och gott, men likväl gör det ont.
Har sagt också att jag inte vet om jag kommer klara av att bara vara vänner, men är villig att försöka. Men nu i början är det svårt. Gör ont i hjärtat ju även om det kanske är för det bästa.
Det där låter verkligen tungt. Och jag tycker du sätter ord på något många känner men har svårt att säga: att man kan förstå att något är nödvändigt ? men ändå ha hjärtat fullt av sorg.
Det är fullt mänskligt att känna dubbelt i en sån situation. Du har ju fortfarande känslor, och det gör ont att släppa taget, även om du ser att det kanske inte hade fungerat som det var.
Att försöka vara vänner direkt efter ett uppbrott, särskilt när känslorna är så starka, är inte lätt. Det är helt okej att inte veta om du klarar det. Ge dig själv tid och tillåt dig själv att sörja, utan press på att "lösa" något just nu.
Skickar värme till dig.