• Anonym (Arg)

Vad är det för fel på vissa män?

Jag gick ut på EN dejt med en kille i vintras och jag sade till honom att jag inte vill fortsätta. Killen fortsatte skriva trots att jag ignorerade och jag blockerade honom. Innan jag blockerade sade jag även att jag klart och tydligt visat att jag inte är intresserad och att han inte ska kontakta mig igen. Men nu har han ändå på något sätt lyckats kontakta mig. Jag blir så arg! Hur orkar man hålla på i 6 månader när man fått ett nej?

• Svar på tråden Vad är det för fel på vissa män?
  • Anonym (Respekt)

Är ju faktiskt helt vansinne. Och vilken tur att du inte gick på fler dejter, för hade nog inte slutat så bra. 

OM det blir för mycket tycker jag du ska kontakta polise. Detta är ju faktiskt över gränsen och han respekterar inte ditt nej. 

Men kanske värt att kolla lite kring stalkerlag och så. Var går gränsen på vad som klassas som lagligt och inte. 

Lider med dig, och hoppas han lägger av och respekterar din önskan. 

• Anonym (Arg)
    Anonym (Respekt) skrev 2025-07-24 03:03:55 följande:

Är ju faktiskt helt vansinne. Och vilken tur att du inte gick på fler dejter, för hade nog inte slutat så bra. 

OM det blir för mycket tycker jag du ska kontakta polise. Detta är ju faktiskt över gränsen och han respekterar inte ditt nej. 

Men kanske värt att kolla lite kring stalkerlag och så. Var går gränsen på vad som klassas som lagligt och inte. 

Lider med dig, och hoppas han lägger av och respekterar din önskan. 

Jag mår så dåligt. Nu är det andra gången jag blockat honom. Hoppas han inte kontaktar mig mer.
  • Anonym (Respekt)

Oj, andra gången t.o.m?.
    Då kanske du ska agera, om så bara för att det ska finnas ?dokumenterat? om det skulle ske mer. 
    Du kan ju själv läsa nedan. 

?Stalkning, eller olaga förföljelse, innebär att någon upprepade gånger förföljer eller kontaktar en person mot dennes vilja, vilket orsakar rädsla eller allvarlig oro.?

Det är ju det som sker, och är något som får dig att må dåligt. 

Jag tror vi kvinnor är så himla bra på att släta över och ?äsch, det är bara jag som överreagerar? osv, men det är faktiskt inte ett acceptabelt beteende

Men visst, jag vet inte om det uppnår till att det ska vara anmälningsbart, men det kan man ju lätt ta reda på?

Obehagligt med såna typer. 
    Jag hade en som jag chattat med ett tag, som när jag sen ville lägga ner samtalet så började han hota mig. Typ ?jag vet faktiskt vad du bor, och du ska nog ha ögonen med dig om du ska ner på stan, för jag vet hur du ser ut?
    Vansinnigt obehagligt, så förstår din känsla, men då är ditt ändå värre. 

Hoppss han håller sig väck nu bara 🌸

• Anonym (Arg)
    Anonym (Respekt) skrev 2025-07-24 03:32:49 följande:

Oj, andra gången t.o.m?.
    Då kanske du ska agera, om så bara för att det ska finnas ?dokumenterat? om det skulle ske mer. 

?Stalkning, eller olaga förföljelse, innebär att någon upprepade gånger förföljer eller kontaktar en person mot dennes vilja, vilket orsakar rädsla eller allvarlig oro.?

Jag tror vi kvinnor är så himla bra på att släta över och ?äsch, det är bara jag som överreagerar? osv, men det är faktiskt inte ett acceptabelt beteende

Men visst, jag vet inte om det uppnår till att det ska vara anmälningsbart, men det kan man ju lätt ta reda på?

Jag hade en som jag chattat med ett tag, som när jag sen ville lägga ner samtalet så började han hota mig. Typ ?jag vet faktiskt vad du bor, och du ska nog ha ögonen med dig om du ska ner på stan, för jag vet hur du ser ut?

Vet att jag inte överreagerat för har ju blockerat men liksom innan jag blockerade första gången så ignorerade jag hans meddelanden i flera månader, sedan sade jag till och blockade.

Hur gick det för dig med han som hotade?

Tack för omtanken, hoppas detsamma :(
  • Anonym (Samma)
    Anonym (Respekt) skrev 2025-07-24 03:32:49 följande:

Oj, andra gången t.o.m?.

Jag blev hotad på samma sätt av en man som verkade jättetrevlig i början. När jag skrev att jag inte trodde vi hade så mycket gemensamt och sa att jag inte var intresserad av att träffas blev han som förbytt. Han skrev "Ni jävla fittluder som tror att ni kan dissa män hur som helst och som alltid kan välja och vraka, medan vi män får vara nöjda om vi får något alls. Jag ska komma hem till dig och piska på dig så du hamnar som gipspaket på akuten". Efter det flydde jag tillfälligt hem till en kompis för att jag inte vågade vara hemma. Han dök dock aldrig upp som tur var. Polisanmäldes givetvis.
  • Anonym (Respekt)
    Anonym (Arg) skrev 2025-07-24 03:47:44 följande:
    Vet att jag inte överreagerat för har ju blockerat men liksom innan jag blockerade första gången så ignorerade jag hans meddelanden i flera månader, sedan sade jag till och blockade.

Hur gick det för dig med han som hotade?

Tack för omtanken, hoppas detsamma :(

Som tur var stötte jag aldrig på honom, men var under en lång period rädd så fort jag skulle ner på stan. Var en mindre stad oxå så större riska att faktiskt stötta på honom. Men jag sökte ju av konstant under lång tid. 

Var ju så pass oxå att han skrev ett lååångt mail på säker 2-3 A4 om hur hemsk och vidrig jag var som person och att jag minsann skulle passa mig osv. 

Och obs, då var jag extremt respektfull och trevlig just för att jag tycker man ska bemöta alla med respekt, och att avsluta på ett juste sätt. 
    Men han tog det jävligt dåligt. Men kanske var han nöjd efter att han vräkt ut sin skit på mi, vad vet jag. 

Men du, du ska inte ringa och berätta för polisen och fråga om råd kring vad de tycker?

• Anonym (Respekt)
    Anonym (Samma) skrev 2025-07-24 10:12:47 följande:
    Jag blev hotad på samma sätt av en man som verkade jättetrevlig i början. När jag skrev att jag inte trodde vi hade så mycket gemensamt och sa att jag inte var intresserad av att träffas blev han som förbytt. Han skrev "Ni jävla fittluder som tror att ni kan dissa män hur som helst och som alltid kan välja och vraka, medan vi män får vara nöjda om vi får något alls. Jag ska komma hem till dig och piska på dig så du hamnar som gipspaket på akuten". Efter det flydde jag tillfälligt hem till en kompis för att jag inte vågade vara hemma. Han dök dock aldrig upp som tur var. Polisanmäldes givetvis.

Ja men visst är det ljuvligt men män som visar sina sanna färger?.
    Det är som att vissa tror sig ha rätt till intimitet och närhet, och nekar man så jävlar? De har liksom inte fattat att det är ett privilegium som ska förtjänas, och att det faktum att man ?slösat sin tid på en brud? inte = rätt att få träffas och ligga. 

Jag kan förstå om det blir en frustration om tjejen bara ghostar eller om man avslutar otrevligt eller så.
    Men om man avsluta på ett vänligt och respektfullt sätt så tycker jag faktiskt att de borde kunna hantera det på ett bättre sätt än så. 

Är det konstigt att man som kvinna drar sig för att försöka hitta en partner när allt för många är så?!?
    Jag har ett jättebra liv utan partner, så ska mycket till för att ge avkall på mitt eget liv så. Och då vill man ju helst inte behöva utstå hot och förolämpningar för att man råka känna att nej, du är nog inte för mig?

Undrar om män upplever samma eller liknande från kvinnor. Har svårt att tro det?

• Anonym (Go)

Som att polisen gör nåt åt de där. Jag hade hundratals sms med diverse hot i min mobil när jag gick till polisen men det var för lite. Måste vara MER

• Anonym (Respekt)
    Anonym (Go) skrev 2025-07-24 11:24:14 följande:

Som att polisen gör nåt åt de där. Jag hade hundratals sms med diverse hot i min mobil när jag gick till polisen men det var för lite. Måste vara MER

Nä de kanske inte kan göra något, men då kan det i alla fall finnas en notis om det. Det är ju början på att dokumentera det tänker jag. 
  • Anonym (Respekt)

Kom på att jag sparade mailet just för att jag inte visste hur det skulle fortsätta.

Här är några delar av det trevliga mail jag fick, och som sagt, bara en del. ?Inte minst för att hjälpa män förstå vad vi kvinnor faktiskt får utstå när vi är ute i dejtingsvängen. ??(Och ja, kroniskt sjuk men svåra smärtor som plötsligt vändes emot mig)?Obs, detta är massor av år sen, så tycker inte heller det är att hänga ut idioten som skrev detta

Enjoy 😕

Du, lyssna här nu jävligt noga.

Vem fan tror du att du är?? Du är ingenting, absolut ingenting. Bara för att du har fått ett hål mer mellan benen så tro fan inte att du ska kunna köra över folk för det, för det kan du verkligen inte, du har redan blivet straffad av gud, fattar du inte det?? Det är GUD som gett dig det liv du har, att du har värk och smärtor hela tiden är ett tecken på ditt mycket elaka beteende.  

Men nog om det, INGEN "normal" människor vill ha en som dig, du bara tjatar och gnatar om DIG DIG DIG DIG hela tiden. Du borde skämmas, du har fått mig så arg, ledsen och irriterad, att jag inte minns när så var senast, men grattis, du lyckades, du är väl glad nu, så kan du ju alltid skylla ifrån dig att jag var så dum emot lilla plutte nutte dig, och så fiskar du upp en annan, hoppfull människa, som du säkert kör i botten också.

Du ska passa dig jävligt noga när du är nere på stan, för får jag jag syn på dig vet jag inte vad jag gör, och jag vet hur du ser ut din jävel. 

Du behöver inte svara på detta, du har redan förödmjukat mig tillräckligt, du borde skämmas, men skam i kroppen saknar du väl per automatik med hål mellan benen och då ger det dig rätt att vara en idiot? NOT skulle inte tro det.

Far och flygg ditt lilla mygg

Svar på tråden Vad är det för fel på vissa män?