Dömd för misshandel, vill ha bebis halva tiden
Finns det någon chans att han får det? Bebisen är 5 månader gammal och helammad. Pappan är dömd för misshandel mot mig och barnfridsbrott mot äldre barn (som hörde). Barnfridsbrott innebär alltså inte att han har gjort något mot barnet utan att barnet har bevittnat misshandel mot mig.
Vill inte gå in på för många detaljer men utifrån det , vad tror ni? Ett så litet barn ska väl ändå inte bo växelvis? Han säger att han har en kollega som behövde lämna sin 6 månader gamla bebis hos pappan som hade slagit henne (mamman alltså). Och alltså kommer jag också behöva det enligt honom . Tycker det låter sjukt att att så litet barn ska vara ifrån sin mamma halva tiden (om mamman är den barnet har varit med innan alltså).
Han har aldrig varit helt ensam med barnet mer än någon timme. En gång i 5 timmar när jag hade pumpat ut mjölk men då var det tillsammans med sin mamma. Och nu vill han ha halva tiden. Kan familjerätten verkligen gå med på det?
Vi har haft kontakt med socialtjänst förut såklart i samband med det han blev dömd för , om han verkligen menar allvar med det här ska jag såklart kontakta dom igen. Ringde kvinnofridslinjen och hon jag pratade med trodde inte han skulle få det.. men jag är rädd.