• Anonym (anonym)

åldersskillnaden är ett problem?

Jag är en 54 årig kvinna som i sex år varit tillsammans med en yngre man ( 20 år yngre) I början var det spännande och upplevde aldrig några problem men den senaste tiden börjar han visa narcissistiska drag och när vi bråkar kastar han det ständigt mot mig..min ålder, hur skitgammal jag är...hur jag hindrar honom. Några timmar senare vill han be om ursäkt och allt ska vara glömt.  "jag säger skit när jag blir arg". Hör ju själv hur det låter nu , men behöver väl bara att ni bekräftar.... Hur mycket skit ska man ta? 

• Svar på tråden åldersskillnaden är ett problem?
  • Anonym (Pia)

Min man är 12 år yngre men har aldrig någonsin sagt något vidrigt till mig. Vi har inte bråkat någon gång under våra 10 år, visst har vi olika åsikter om saker och ting men då pratar/diskuterar/resonerar vi om det. Skulle sänka min självkänsla till 0 om han sa något vidrigt om mig som person.

• Anonym (Ö)
    Anonym (Pia) skrev 2025-07-24 17:09:14 följande:

Min man är 12 år yngre men har aldrig någonsin sagt något vidrigt till mig. Vi har inte bråkat någon gång under våra 10 år, visst har vi olika åsikter om saker och ting men då pratar/diskuterar/resonerar vi om det. Skulle sänka min självkänsla till 0 om han sa något vidrigt om mig som person.

Tycker inte du kan jämföra 12 med 20 år. Hon kan vara mamma till honom. Det finns gränser på åldersskillnad, om en kvinna kan vara mamma till killen så ska de inte vara ihop, så är det bara. Vissa kvinnor får skylla sig själva.
  • Anonym (Ö)
    Anonym (Ö) skrev 2025-07-24 17:21:33 följande:
    Tycker inte du kan jämföra 12 med 20 år. Hon kan vara mamma till honom. Det finns gränser på åldersskillnad, om en kvinna kan vara mamma till killen så ska de inte vara ihop, så är det bara. Vissa kvinnor får skylla sig själva.
    Och ja hon tar hans tid. Han kanske vill ha barn.
  • Anonym (Isabella)

Det låter inte som om ni har ett sunt förhållande. Att bråka ofta och gå till personangrepp och säga förnedrande saker till den andre är inte ok! Jag tycker att ni kanske har det bättre på var sitt håll.

• Anonym (H)

Det är nog inte bara åldern.

• Anonym (M)

Detta handlar inte om ålder. Han är en idiot. 

• Anonym (M)
    Anonym (Ö) skrev 2025-07-24 17:22:41 följande:
    Då kan han lämna när han vill. 
  • Anonym (M)
    Sedan bör han inte skaffa barn. Han verkar inte ha alla knivar i lådan. 
  • Anonym (Erin)
    Tar hans tid? Är han en fånge tror du? Hahahahhahhaha
Svar på tråden åldersskillnaden är ett problem?