• Anonym (TS)

När ts idiotförklaras för att hennes kille är ett praktarsel

Skärpning alla som idiotförklarar en trådstartare för att hennes kille är ett praktarsel
    Det kan vara ett kortfattat fördömande typ "Jag tycker du är idioten som är ihop med honom" eller typ liknande

En trådstart där ts kanske vågar tänka att det hennes partner gör inte är bra. Hon har ingen annan att prata med, kanske av skam. Här vågar hon faktiskt benämna sakerna vid dess rätta namn. Skriva ut det i text. Hon börjar ifrågasätta hur hon blir behandlad och vad som händer i relationen. 
    Ett mycket viktigt första steg när man får insikt i att ens relation är destruktiv.

Istället för att då stärka ts i att ifrågasätta det hennes partner gör så att ts kan fatta beslut om att lämna relation så är det alltid någon negativ person som måste påtala vilken idiot ts är. 
    Kanske tycker ts att hon är värdelös då. Eller fortsätter tänka att det är ingen ide att berätta hur jag mår i relationen för jag får bara skit tillbaka.

Sluta med detta, tack

• Svar på tråden När ts idiotförklaras för att hennes kille är ett praktarsel
  • Anonym (Lisa 28)

Jag vill uppmana alla att skamma kvinnor som snackar skit om sin pojkvän utan att se sin egen del. Det är inte alla kvinnor som har eller kan få en pojkvän.

De flesta som skriver in om sina pojkvänner och deras s.k problem gör det bara som förtäckt skryt, typ: Titta på mig som har en pojkvän. Dom vill bara få uppmärksamhet.

Man kan vara helt säker på att TS historia är 100% vinklad till hennes fördel

• Anonym (TS)
    Anonym (Lisa 28) skrev 2025-07-24 22:54:43 följande:

Jag vill uppmana alla att skamma kvinnor som snackar skit om sin pojkvän utan att se sin egen del. Det är inte alla kvinnor som har eller kan få en pojkvän.

De flesta som skriver in om sina pojkvänner och deras s.k problem gör det bara som förtäckt skryt, typ: Titta på mig som har en pojkvän. Dom vill bara få uppmärksamhet.

Man kan vara helt säker på att TS historia är 100% vinklad till hennes fördel

På familjeliv skriver man ju anonymt så det är inte någon som blir identifierad och utpekad
  • Meddelande borttaget
  • Nextstopkista
    Anonym (TS) skrev 2025-07-24 22:33:41 följande:
    När ts idiotförklaras för att hennes kille är ett praktarsel

Skärpning alla som idiotförklarar en trådstartare för att hennes kille är ett praktarsel
    Det kan vara ett kortfattat fördömande typ "Jag tycker du är idioten som är ihop med honom" eller typ liknande

En trådstart där ts kanske vågar tänka att det hennes partner gör inte är bra. Hon har ingen annan att prata med, kanske av skam. Här vågar hon faktiskt benämna sakerna vid dess rätta namn. Skriva ut det i text. Hon börjar ifrågasätta hur hon blir behandlad och vad som händer i relationen. 
    Ett mycket viktigt första steg när man får insikt i att ens relation är destruktiv.

Istället för att då stärka ts i att ifrågasätta det hennes partner gör så att ts kan fatta beslut om att lämna relation så är det alltid någon negativ person som måste påtala vilken idiot ts är. 
    Kanske tycker ts att hon är värdelös då. Eller fortsätter tänka att det är ingen ide att berätta hur jag mår i relationen för jag får bara skit tillbaka.

Sluta med detta, tack

Kvinnor är avundsjuka på andra kvinnor och män identifierar med andra män o känner sig påhoppade.

Så sjukt vad mycket skit folk får i sånna här trådar. I guess det är därför det finns psykologer...
    man kan inte prata med vanliga människor, de tar saker personligt o blir provocerade (som om det hade med dem att göra)... som exempelvis personen som skrev att kvinnor skriver om problem med sina pojkvänner för att skryta....

Jag skulle aldrig ta det så, för jag vill inte ens ha en pojkvän... den kommentaren kommer bara från avundsjuka.

De som skriver sina problem i forum vill ha ett moget svar inte få höra att de är idioter... hur ska det hjälpa personen??
  • Anonym (sköldmö)

TS har rätt. Jag tror inte att de som idiotförklarar kvinnor i destruktiva relationer, förstår hur mycket skada de åsamkar. Man stjälper i stället för att hjälpa.

Man bör absolut uppmana kvinnan att lämna, samt ge henne råd och stöd i hur hon kan ta sig ur relationen. Men aldrig idiotförklara. Det kan finnas tusen skäl till att hon har hamnat där och har svårt att ta sig ur eller se saker och ting klart. Vi har alla olika bakgrund och förutsättningar.

Tack och lov finns det också många som skriver bra saker till utsatta kvinnor. T ex kvinnor med egen erfarenhet.

• mammabitch

Jag håller delvis med, ofta används en nedsättande ton i många svar och ingen blir hjälpt av att bli kallad idiot.  Däremot är det kanske nödvändigt ibland att påpeka att det TS inte kommer att kunna ändra på sin partner (gäller båda könen) utan det bästa hen kan göra är att lämna relationen och att hen bara skadar sig själv genom att stanna kvar. Det går sällan att änfdra på någon som inte vill ha en förändring. 

• Anonym (Sanna)

Håller med om att det ibland är för hårda ord mot TS. Men måste erkänna att jag själv blir väldigt nyfiken på VARFÖR man exempelvis skaffat fler barn med en man som visar sig vara en idiot redan efter första barnet. Eller antagligen visat de tecknen innan man ens skaffat barn (undantag finns förstår).

Förstår att det inte går att göra något åt nu, men ändå intressant för att förstå bakgrunden. Och den frågan kan ju även ställas på ett schysst sätt.

Lite OT, men jag kan förundras över hur många partners som beskrivs som rena rama idioterna här på FL. Kan fundera på om det är för att vi bara får en sidas perspektiv eller om det faktisk finns så många knäppa (oftast) män. 

• Anonym (Lisa 28)
    Anonym (Lena) skrev 2025-07-25 00:00:54 följande:
    Du är alltså avundsjuk på andra som har pojkvänner? Och för att ta hänsyn till dig så ska vi frysa ut dem som har problem med sina pojkvänner?
    Jag är avundsjuk, men som påpekades i ett annat inlägg så är de flesta kvinnor är avundsjuka. 
    Erkänner man inte det är man bara falsk. 
    Man skall fokusera på sina egna problem och vad man kan göra åt dem, inte leta fel på någon som (troligen) älskar en. 
  • Tecum

Men när en tjej skriver något så dumt som att alla killar inklusive hennes egen är efterblivna, måste man ju få ifrågasätta vad hon håller på med? 
    Dock utan att kalla henne idiot.

Svar på tråden När ts idiotförklaras för att hennes kille är ett praktarsel