Inlägg från: Anonym (I ge o pa set) |Visa alla inlägg
  • Anonym (I ge o pa set)

Nätdejting förstört mitt självförtroende

Anonym (Voz) skrev 2025-07-25 10:32:22 följande:

Du klarar inga sociala relationer men har ändå utsett nätdejting som problemet?

Problemet är fruktansvärt uppenbart.
    Ts tänker inte förändra sig. Ts problem vill han få till att det är andras problem. Saker som rör ts person är oberörbara.
  • Anonym (I ge o pa set)
    Anonym (Värre än Shrek?) skrev 2025-07-27 17:05:07 följande:
    Alltså jag tycker om mitt liv förutom att jag saknar en partner. Är det så konstigt? Jag brukar kolla på programmet "Första dejten" och de flesta pratar om att dom saknar att ha någon vid sin sida när man kommer hem från jobbet. Problemet är att jag känner en ENORM hopplöshet till det här med partner. Jag har sedan flera år tillbaka tappat hoppet att ens försöka :/

Jag testade med HP tidigare också men jag fick inga svar där. Folk rekommenderade Match.com och Mötesplatsen som seriösa betalsidor men jag fick inte ett enda svar där heller. Som du skriver så är det raka motsatsen till lätt för oss killar. Jag hade en tjejkompis för några år sedan som vägde typ 150kg och gick på socialbidrag och fick hur många killar som helst. Jag som tänker på vikten och allt sådant får inte en enda och har ett välbetalt jobb och allt.

Hur ska jag ens få något hopp igen?
    Din syn på din tjejkompis berättar också att du själv har en ytlig bild av det andra könet. Du tycker att du som är "bättre" (omskrivet fetad text) än henne borde få en partner. Du tror att hennes personlighet inte är en faktor ens. Mycket av det du skriver (även ovanstående åsikt) tyder på att du förmedlar en röd flagga.
  • Anonym (I ge o pa set)
    Anonym (m) skrev 2025-07-28 10:36:27 följande:
    De flesta vill inte ha en gravt överviktig partner, det är inte attraktivt med fetma och grav övervikt, det ÄR en försvårande faktor det håller jag också med om och jag har inga röda flaggor för att jag har den uppfattningen.
    Det är inte fel att vara attraherad av en viss typ. ts tror att om man har en viss kropp så tror man sig vara bättre än någon annan för att personlighet tydligen inte är en faktor. Eller tron att man ska få sig en partner enbart för att man har en bra lön eller annat. Ts uppvisar en röd flagga, ingen attraktiv personlighet eller åsikter (missunnsam, avundsjuk, narcissism) även om han inte säger det rakt ut. Sånt lyser igenom.
Svar på tråden Nätdejting förstört mitt självförtroende