Inlägg från: Anonym (m) |Visa alla inlägg
  • Anonym (m)

Nätdejting förstört mitt självförtroende

Anonym (Voz) skrev 2025-07-25 13:40:54 följande:

Fast på riktigt, det är inte normalt att inte vilja ha några vänner eller socialt umgänge.
    Vad tror du en flickvän ska uppfylla som vänner inte gör?
    Jag är kvinna och inte heller så intresserad av av vänner och socialt umgänge. Oftast längtar jag bara iväg när jag är ute på sånt, för mig känns det mest som slöseri med tid. Varför ska man ägna sig åt saker som inte ger en så mycket?
  • Anonym (m)
    Anonym (Voz) skrev 2025-07-25 15:43:05 följande:
    Samma gäller väl för kvinnor?
    Har man varken vänner eller intressen är man mindre attraktiv för många för vad finns kvar? Utseende?

Har jag inga intressen nu plötsligt?

• Anonym (m)
    567890 skrev 2025-07-25 15:51:55 följande:
    Om du ser dig omkring så kommer du märka att människor med alla sorters utseende, vikt och längd har partners vilket innebär att det inte är ditt utseende som stoppar dig. Ditt mående däremot är säkert den tyngsta anledningen.

Det finns ingen tjej som vill träffa någon som inte har något socialt liv alls eftersom det innebär att allt ansvar hamnar i hennes knä att få till sociala träffar med andra, semester eller annat där fler människor brukar medverka. Midsommar, nyår, födelsedagar ska alltså helt vara med hennes vänner och familj. 

Börja med att hitta något som gör att du börjar engagera dig i något och sök hjälp mot ditt mående.
    När jag träffat män så har jag inte gärna följt med. De firade ju jul med sina familjer och träffade kompisar utan mig innan så varför ska de inte klara det i fortsättningen också liksom. Semestrar däremot bara vi två.
  • Anonym (m)
    Anonym (Voz) skrev 2025-07-25 18:49:05 följande:
    TS har inte det och det var hans förutsättningar jag diskuterade när du flikade in egna erfarenheter.
    Det vet jag inte heller varför du tror att han inte har, han har nämnt några också 
  • Anonym (m)
    Anonym (Voz) skrev 2025-07-25 20:06:39 följande:
    Jag har missat. Vad var det?
    Sport och resor tror jag. Om han har fler vet jag inte. Men det har iallafall inte framgått att han inte har några intressen så jag vet inte varför du påstod det.
  • Anonym (m)
    Anonym (I ge o pa set) skrev 2025-07-27 22:21:35 följande:
    Din syn på din tjejkompis berättar också att du själv har en ytlig bild av det andra könet. Du tycker att du som är "bättre" (omskrivet fetad text) än henne borde få en partner. Du tror att hennes personlighet inte är en faktor ens. Mycket av det du skriver (även ovanstående åsikt) tyder på att du förmedlar en röd flagga.
    De flesta vill inte ha en gravt överviktig partner, det är inte attraktivt med fetma och grav övervikt, det ÄR en försvårande faktor det håller jag också med om och jag har inga röda flaggor för att jag har den uppfattningen.
  • Anonym (m)
    Anonym (Asdfg) skrev 2025-07-28 10:52:49 följande:
    Kan så vara. Men de flesta vill inte ha en man som TS heller. Och det är inte heller någon red flagg. 
    Nej men det beror ju på annat än just att han tror att grav övervikt är till nackdel när det gäller att attrahera en partner.
  • Anonym (m)
    Anonym (Asdfg) skrev 2025-07-28 11:04:17 följande:
    Han tror det, att utseende är stor faktor. Men hans tjejkompis visar ju att det inte är det. Han fattar inte att det inte räcker med att hålla vikten, det är hans brist på socialt liv som är hans hinder. Hans brist på att ens vara intresserad av socialt liv t om. 

Jag hade en tjejkompis för några år sedan som vägde typ 150kg och gick på socialbidrag och fick hur många killar som helst. Jag som tänker på vikten och allt sådant får inte en enda och har ett välbetalt jobb och allt.
    Nu gällde det just grav övervikt och inte utseende i allmänhet, TS fick kritik för att han tror det är en försvårande omständighet att väga 150 kg. Även om det finns gravt överviktiga som har partners så visar det inte alls att det inte är en stor faktor. Grav övervikt och fetma är allmänt en stor nackdel på den så kallade relationsmarknaden.
  • Anonym (m)
    Anonym (Asdfg) skrev 2025-07-28 13:46:50 följande:
    Han fick nog kritik för att han tyckte att han är bättre värd en partner än den tjocka kompisen som inte hade problem att hitta någon. Varför annars ens dra upp det, det har ju ingen relevans för hans problem.

Han låter missunsam och avundsjuk. Lite gnällig också. Hon som är tjock får en partner men inte jag som är smal. Det är bland annat denna attityd som gör att TS har svårt att lyckas.

Jag hade en tjejkompis för några år sedan som vägde typ 150kg och gick på socialbidrag och fick hur många killar som helst. Jag som tänker på vikten och allt sådant får inte en enda och har ett välbetalt jobb och allt.
    Men just att vara normalviktig istället för att väga 150 kg HAR större värde på den så kallade relationsmarknaden då grav övervikt är allmänt en försvårande faktor.
  • Anonym (m)
    Anonym (Asdfg) skrev 2025-07-28 14:08:08 följande:
    Ja, men jag tolkar inte att det var därför han skrev så. Utan som att han gnällde. Det är min tolkning. 

Om påståendet är sant eller inte är inte relevant ur min synpunkt, det är inte det jag argumenterar mot. Sedan spelar det ju ingen roll för just denna tjej vad som går hem rent allmänt på dejtingmarknaden. Hon verkade ju inte ha några problem med killar. Hans normalvikt kan inte kompensera för hans sociala brister. Och sociala brister är nog mkt värre än övervikt. Hon kan ju banta, men han vill ju inte vara social.
    Ja precis det är din tolkning att det var menat som gnäll men han hade ju inte fel i sak, det är det jag säger. Och bara för att man förstår att det är mer attraktivt att vara utan grav övervikt så betyder inte det att man har röda flaggor, det var det som var min poäng.
  • Anonym (m)
    Anonym (Asdfg) skrev 2025-07-28 18:01:02 följande:
    Jag tycker sakfrågan inte är relevant. 

Och jag tror att du trycker på den för att du tror att det ska få TS att göra ett bättre intryck. Han menade inte det på det sätt du tror, han skrev så för att han inte gillade att hon hade bättre framgång än honom. Det framgår tydligt av hur han formulerat sig. 
    Ja precis du är inte intresserad av sakfråga. Du lägger ord i andras mun och målar på dem bakomliggande motiv som du anklagar om. Mycket osakligt.
  • Anonym (m)
    Anonym (Asdfg) skrev 2025-07-28 18:22:23 följande:
    Jag har skrivit att det är så jag uppfattar honom, andra har gjort detsamma. Naturligtvis får du tolka som du vill. Vad är din agenda? 

Sakfrågan är OT, denna tråd handlar inte om dejting rent generellt och vad som är attraktivt eller inte. 
    Det är väl inte OT att förhålla sig till hur dejting är generellt och vad som är bra och dåligt att ha, när man diskuterar problem med att lyckas inom dejting. Jag har ingen agenda mer än jag tycker det är intressant  
Svar på tråden Nätdejting förstört mitt självförtroende