• molly50

Är min man intresserad av kollega?

Anonym (Rädd) skrev 2025-07-26 17:43:11 följande:
    För mig är han kär eller väldigt förälskad. För man vill prata om den man är kär i hela tiden pch eftersom han inte kan prata gott om henne så måste han säga dåloga saker. Antingen för att övertyga sitt dåliga samvete eller för att få mig att tro något annat genom. Eftersom pratar man illa/strunt om någon så kan man ju inte vara kär..
    Ber om ursäkt men förstod inte riktigt det sista du skrev om med att han gör tvärtom. Att är man k-t så går man hem och är det med sin partnet oavsett?
    Alltså detta är första gången på 7 år som jag känt mig orolig så någonstans borde han ju fatta hoppas man. 

Ska prata med honom ikväll när barnen lagt sig, innan dess blir det svårt och omständigt. Så du får gärna komma på fler alternativ.

/Rädd
    Hur har det gått? Har du pratat med honom?
  • molly50
    Anonym (Rädd) skrev 2025-07-27 15:43:48 följande:
    Jag kunde inte. Blev för feg, är inte 100% mentalt redo för vad som kommer komma från hans håll.
    Vad gör jag om min största rädsla stämmer? Jag är inte redo att höra att han är attraherad/kär i någon annan.
    Sen vet jag också att det blir varken bättre eller lättare genom att vänta.
    Jag förstår. Men du ska nig inte heller vänta för länge. Då blir det bara värre.
    Det är inte ok att han pratar så om en annan kvinna inför dig. Och det måste han bli medveten om,om han inte redan förstår det.
    Du kan ju alltid fråga hon om hur han skulle känna om du pratade om en annan man på det sättet inför honom.
  • molly50
    Anonym (Rädd) skrev 2025-07-27 18:51:13 följande:
    Näe, jag vet. Det blir bara en större mental börda pch av någon anledning så tror ju han att jag är okej med snacket.
    Ska fråga honom detta också för jag tror han hade könt precis likadant. 
    Senast idag kom kollegan på tal när vi var och badade på samma ställe hon var på igår. Och jag svarade bara att det är ju inte vårt problem hur hon och hennes vänner väljer att leva. Och då svarade han "det har du rätt i". Och det avslutade konversationen om det. 
    Jag tror att du ska försöka ta upp det här med honom när han börjar prata om henne.
    Fråga honom om han är intresserad av henne eftersom han pratar så mycket om henne. Du lär ju märka på hans reaktion då om han är ärlig eller inte.
    Och om han själv inte skulle gilla om du gjorde så så ska han ju själv inte heller göra det. 
  • molly50
    Anonym (Rädd) skrev 2025-07-27 20:34:11 följande:
    Ja det är nog faktiskt bäst. Annars går man och laddar för ett samtal som man egentligen inte vill ha.

Jag är vara så nervös över att kanske ha rätt. Det som sägs och hur han agerar bekymrad över hennes liv stör mig så mycket, för det gör man inte om man inte är intresserad av någon. 
    I alla fall inte i min mening, och som någon sa i ett annat inlägg så har min man inte sååå många andra än mig att prata med. 
    Ja,precis.

Jag förstår det. Men skulle det visa sig att du har rätt så kan du ju ändå vara glad över att få veta det så du slipper slösa bort mer tid på en idiot.
    Mitt ex gick också runt och pratade skit om en tjejkompis till oss.
    Jag frågade honom om han var intresserad av henne,och blev mer eller mindre idiotförklarad.
    Senare skulle det visa sig att de hade inlett ett förhållande bakom min rygg.
    Jag valde då att dumpa.
    Min nuvarande kom också hem och pratade mycket om en ny tjej som börjat på hans jobb. När jag då frågade honom om han var intresserad så började han skratta och kramade om mig och insåg att det kunde verka så för mig och slutade att prata om henne.
    En helt annan reaktion än mitt ex och jag kände att han var ärlig,till skillnad från exet.
    Så nästa gång han börjar prata med henne så fråga honom. Och lyssna då på vad han svarar och hur och titta på hans kroppsspråk och blick osv så lär du märka om han är ärlig eller inte.
  • molly50
    Anonym (Rädd) skrev 2025-07-28 20:20:54 följande:
     Det har du helt rätt i!

Idag kom han hem och vi pratade lite om jobbet. Han sa massa saker som att jag var fin och jag är den enda som förstår honom ordentligt och jag förstår hans skämt osv. 
    Han har heller intr nämnt sin kollega så tänker att han blev nobbad 😂
    Ja,det är ju en möjlighet. 
    Anonym (Rädd) skrev 2025-07-29 11:49:28 följande:
    Eller så har han/dem tagit ett steg längre och han kände stt han måste släta över det på något sätt.
    Dem ska jobba ihop idag så ska vad som sägs när han kommer hem idag. 
    Ja,den risken finns ju också. Du får väl avvakta och se hur han beter sig när han kommer hem. 

• molly50
    Anonym (Rädd) skrev 2025-07-29 23:48:30 följande:
    Kollegan har inte nämnts en enda gång idag. Känns skönt men ändå konstigt. Gick ljksom från allt till inget på 1 dag. Vet inte om jag ska säga något nu eller bara låta det bero? 😵?💫
    Då är det nog bättre att avvakta och se vad som händer.
    Börjar han prata om henne igen så ta upp det då.
  • molly50
    Anonym (Eva) skrev 2025-07-30 23:21:00 följande:
    Oj har du vaknat igen i en tråd som handlar om misstankar om otrohet. Så himla oväntat. 
    Jag skriver väl i vilka trådar jag vill. Om det stör dig så är det väl bara att scrolla förbil.
    Att du hakar upp dig så på just mig säger mer om dig än det gör om mig.
  • molly50
    Anonym (Eva) skrev 2025-07-31 11:56:06 följande:
    Vad får dig att tro att jag på minsta sätt känner mig hotad av lilla Molly och hennes rabiata tjatande i tråd efter tråd.
    Den enda som framstår som rabiat här är du som känner ett behov av att hoppa på mig så fort du får chansen. Patetiskt.
  • molly50
    Anonym (Eva) skrev 2025-07-31 13:25:57 följande:
    Skulle i ditt läge vara extremt försiktig med att kalla andra för patetiska. Du har i över tio år dränkt detta forum med din erfarenheter av en liten affär för många år sedan utan att på något sätt visat den minsta tendens att kunna gå vidare. Det om något är patetiskt 
    En liten affär? Du glömde den lilla detaljen att de hade inlett ett förhållande bakom min rygg som hade pågått i ett halvår när jag fick reda på det.
    Men det är inte vad denna tråden handlar om och jo,jag har gått vidare och är lyckligt gift med en bra man idag.
    Jag har för övrigt inte nämnt detta i varken denna eller någon annan tråd på länge. Så varför du drar upp det nu,om du tycker att det är så patetiskt att höra andras erfarenheter,skulle vara intressant att veta.
    Likaså varför du inte bara ignorerar mig om du nu stör dig så fruktansvärt mycket på mig. Du verkar känna dig trampad på en öm tå.
    Det säger faktiskt mer om dig än det gör om mig. Och ja,det är patetiskt.
  • molly50
    Anonym (Eva) skrev 2025-07-31 13:39:43 följande:
    Vad får dig att tro att jag känner mig det minsta hotad av lilla Mollys rabiata tjatande om det som för länge sedan skulle var historia för normalt funtade människor. Hennes rabiata tjatande är helt enkelt inte friskt utan hon borde söka professionell hjälp för att komma vidare i livet 
    Vad är egentligen ditt problem? Innan du kallar andra för rabiata. Jag tycker det verkar vara du som behöver söka professionell hjälp som inte kan släppa taget om mig,en person du inte ens känner,för att jag har delat med mig av mina egna personliga erfarenheter.
    Är det så jobbigt att läsa om hur andra kan påverkas av otrohet så får du väl bara låta bli att läsa sådana inlägg. Enkelt.
Svar på tråden Är min man intresserad av kollega?