Nej, det blev ingen konfrontation med din kille i helgen. Du bangade, vågade inte och han sa inget heller. Däremot pratade han inte så mycket om kollegan. ?Skönt? tyckte du, kanske detta var sista gången? fast du vet att det är en tendens hos honom som mycket väl kan dyka upp igen, i ett annat sammanhang.
Vad din kille borde ha gjort skulle kunna vara ungefär som i den här uppdiktade historien (som jag nu skriver direkt ur fantasin)
?Simon sitter vid sitt skrivbord och söker på nätet om läckande vinkelkopplingar som han måste ta itu med. Samtidigt är han så splittrad för han har tänkt hela dagen på vilken idiot han har varit som har pratat massa trams, vulgärt jävla trams med kollegan och dessutom berättat för sin fru inklusive en massa helt onödiga detaljer som ?Rädd? naturligtvis aldrig frågat efter.
Fast det är helt främmande för hans natur hamnar han som en händelse på?kärleksdikter?asså?vad fan!
?Det ser ju faktiskt riktigt vackert ut? tänker han??tänk om jag kunde säga så till Rädd istället för det infantila trams jag hållit på med i veckor??han läser, men det är ju svårt att förstå engelsk poesi, men ändå?texten?
?If my love were an ocean, there would be no more land. If my love were a desert, she would only see sand. If my love were a star, it would shine bright in the sky. And if my love had wings, I would fly so high?
Han förstår inte riktigt allt men det låter så vackert. Nu har han bestämt sig. Nu är det allvar. Han kan naturligtvis inte recitera kärleksdikter på engelska men något kan han i alla fall göra. Han stannar till vid blomsteraffären. ?Vad vill du ha? frågar floristen. ?Något..öh..fint?till? min tjej, vi har varit tillsammans i sju år nu? Floristen fixar en bukett med basen i röda rosor,
Nu står din kille utanför dörren med buketten i handen, av någon anledning nervös som en skolpojke på sin första dejt. Han får ett infall och ringer på dörren ?blomsterbud? säger han när du öppnar. Du tar av pappret och känner doften. Din kille ser ångerfull ut ?Du Rädd?älskling?jag har varit en sån idiot, ett barn...en löjlig man, jag fattade inte riktigt vad jag ställde till med. Jag vill inte förlora dig, kan du förlåta mig??
Denna scen kommer inte att inträffa i sinnevärlden för du och den kille har inte den typen av relation och hur som helst är han inte van vid att föreställa sig hur en man egentligen ska behandla sin tjej som kan sammanfattas med ordet ?respekt?
Nästa gång, för den kan mycket väl bli en nästa gång: Ställ krav ?Rädd? och ge dig inte?inte en gång till?
/m