• Anonym (Rädd)

Är min man intresserad av kollega?

Hejsan, 

Jag vet att ni inte kan säga med säkerhet att han är intresserad av sin kollega men ni kanske får samma känsla som mig. 

Min man började ett nytt jobb för ett antal månader sedan och det är ett jobb där det bara jobbar kvinnor i olika åldrar. Självklart helt ok gör han har aldrig gett mig något som skulle göra att jag inte litar på honom. Men det senaste så har jag börjat fundera över om han är mer intresserad av en kollega än vad han säger. 

Hon omnämns som kollega istället för vid namn som han gör med sina andra kollegor. Fast jag vet att det är hon som han pratar om. 

Han berättar ofta saker om henne såsom saker om hennes nya snubbe, hur han ogillar hennes sätt att vara, att hon känns korkad. Men att dem jobbar bra tillsammans, att han, hon och en äldre kvinna är ett dream team etc. Han stör sig på att andra män tittar på henne (hon jobbar tämligen ofta i korta cykelbyxor) och enligt honom så märker hon inte det själv men tycker att det är "äckligt" när snubbar glor. Han tycker att hon är bimbo för att hon är ute o festar ofta etc. 
    Han vet färgen på hennes pubis för dem hade snackat om raggningsrepliker?!?!?! Är det en normal konvo mellan kollegor? 

Igår kom han hem och pratade om att hon blivit uppvaktad av en snubbe fastän hon har pojkvän. Jag visste då vem denna snubbe var och han var oerhört bekymrad över vem detta var om han var snygg etc. Men han gillade inte hennes sätt att gilla uppnärksamheten från andra så mycket när hon har kille osv. 

Jag upplever också att han är väldigt mycket mindre benägen att svara på mina sms om han jobbar med henne än med de andra. Dem brukar ofta ha det väldigt stressigt? 🤔 Jag upplever också att han är mindre kärleksfull, vill inte pussas o kramas lika ofta etc.

Är jag sjuk i huvudet eller försöker han andvända någon form av omvänd psykologi för att kunna prata om henne obehindrat utan att jag ska tro något annat?

Jag har inte sagt något om det än emn det börjar gå mig på nerverna. 
    Vad tror ni?

Mvh, 
    Rädd 
  • Svar på tråden Är min man intresserad av kollega?
  • Anonym (L)

Om flickan har ADHD eller ADD-drag så kan hon ha nytta av de råd som man brukar ge i samband med sömnsvårigheter till barn som har det. Kolla på vårdens hemsidor och på föreningen Attentions hemsida.

Jag vet inte om alla regioner har parterapi. Men socialförvaltnimgen brukar ha det om paret har hemmaboende barn. Men då blir det väl i er lilla stad. Finns ju privata också. Kolla att den privata är legitimerad terapeut, titeln är imte skyddad. 

Förstår att du har det jobbigt nu, ta hand om dig!

• Anonym (Catherine Wheel)
    Anonym (Rädd) skrev 2025-07-25 10:40:44 följande:
    Är min man intresserad av kollega? Hejsan, 

Jag vet att ni inte kan säga med säkerhet att han är intresserad av sin kollega men ni kanske får samma känsla som mig. 

Min man började ett nytt jobb för ett antal månader sedan och det är ett jobb där det bara jobbar kvinnor i olika åldrar. Självklart helt ok gör han har aldrig gett mig något som skulle göra att jag inte litar på honom. Men det senaste så har jag börjat fundera över om han är mer intresserad av en kollega än vad han säger. 

Hon omnämns som kollega istället för vid namn som han gör med sina andra kollegor. Fast jag vet att det är hon som han pratar om. 

Han berättar ofta saker om henne såsom saker om hennes nya snubbe, hur han ogillar hennes sätt att vara, att hon känns korkad. Men att dem jobbar bra tillsammans, att han, hon och en äldre kvinna är ett dream team etc. Han stör sig på att andra män tittar på henne (hon jobbar tämligen ofta i korta cykelbyxor) och enligt honom så märker hon inte det själv men tycker att det är "äckligt" när snubbar glor. Han tycker att hon är bimbo för att hon är ute o festar ofta etc. 
    Han vet färgen på hennes pubis för dem hade snackat om raggningsrepliker?!?!?! Är det en normal konvo mellan kollegor? 

Igår kom han hem och pratade om att hon blivit uppvaktad av en snubbe fastän hon har pojkvän. Jag visste då vem denna snubbe var och han var oerhört bekymrad över vem detta var om han var snygg etc. Men han gillade inte hennes sätt att gilla uppnärksamheten från andra så mycket när hon har kille osv. 

Jag upplever också att han är väldigt mycket mindre benägen att svara på mina sms om han jobbar med henne än med de andra. Dem brukar ofta ha det väldigt stressigt? 🤔 Jag upplever också att han är mindre kärleksfull, vill inte pussas o kramas lika ofta etc.

Är jag sjuk i huvudet eller försöker han andvända någon form av omvänd psykologi för att kunna prata om henne obehindrat utan att jag ska tro något annat?

Jag har inte sagt något om det än emn det börjar gå mig på nerverna. 
    Vad tror ni?

Mvh, 
    Rädd 
    Färgen på hennes könshår. Nej, inget normalt samtalsämne.
    Han verkar vara osäker på sig själv. Han funderar på hur andra kvinnor uppfattar honom, om han är snygg eller inte.
  • molly50
    Anonym (Rädd) skrev 2025-08-01 15:05:02 följande:
    Jag gick in i sovrummet, men det blir inget snsck nu för han sover. 
    Skulle behlva en kväll då barnen sover borta så man kan prata utan att man ska bli avbruten. 
    Det tror jag är en bra idé. Har ni någon som kan passa dem en kväll så att ni kan få prata ostört?
  • Anonym (Rädd)
    molly50 skrev 2025-08-01 18:36:39 följande:
    Det tror jag är en bra idé. Har ni någon som kan passa dem en kväll så att ni kan få prata ostört?
    Av en ren händelse så ska dem övernatta hos mormlr och morfar imorgon! 😊
  • Anonym (Rädd)
    Anonym (Catherine Wheel) skrev 2025-08-01 17:53:29 följande:
    Färgen på hennes könshår. Nej, inget normalt samtalsämne.
    Han verkar vara osäker på sig själv. Han funderar på hur andra kvinnor uppfattar honom, om han är snygg eller inte.
    Tycker inte heller det är ett nornalt samtalsämne kollegor mellan.
    Så är det säkert 😔
  • Anonym (Rädd)
    Anonym (L) skrev 2025-08-01 17:40:19 följande:

Om flickan har ADHD eller ADD-drag så kan hon ha nytta av de råd som man brukar ge i samband med sömnsvårigheter till barn som har det. Kolla på vårdens hemsidor och på föreningen Attentions hemsida.

Jag vet inte om alla regioner har parterapi. Men socialförvaltnimgen brukar ha det om paret har hemmaboende barn. Men då blir det väl i er lilla stad. Finns ju privata också. Kolla att den privata är legitimerad terapeut, titeln är imte skyddad. 

Förstår att du har det jobbigt nu, ta hand om dig!

Tack så hemskt mycket för alla tips. Ska verkligen kolla upp allt ❤️
  • karl1718

Nej, det blev ingen konfrontation med din kille i helgen. Du bangade, vågade inte och han sa inget heller. Däremot pratade han inte så mycket om kollegan. ?Skönt? tyckte du, kanske detta var sista gången? fast du vet att det är en tendens hos honom som mycket väl kan dyka upp igen, i ett annat sammanhang.

Vad din kille borde ha gjort skulle kunna vara ungefär som i den här uppdiktade historien (som jag nu skriver direkt ur fantasin)

?Simon sitter vid sitt skrivbord och söker på nätet om läckande vinkelkopplingar som han måste ta itu med. Samtidigt är han så splittrad för han har tänkt hela dagen på vilken idiot han har varit som har pratat massa trams, vulgärt jävla trams med kollegan och dessutom berättat för sin fru inklusive en massa helt onödiga detaljer som ?Rädd? naturligtvis aldrig frågat efter.

Fast det är helt främmande för hans natur hamnar han som en händelse på?kärleksdikter?asså?vad fan!

?Det ser ju faktiskt riktigt vackert ut? tänker han??tänk om jag kunde säga så till Rädd istället för det infantila trams jag hållit på med i veckor??han läser, men det är ju svårt att förstå engelsk poesi, men ändå?texten?

?If my love were an ocean, there would be no more land. If my love were a desert, she would only see sand. If my love were a star, it would shine bright in the sky. And if my love had wings, I would fly so high?

Han förstår inte riktigt allt men det låter så vackert. Nu har han bestämt sig. Nu är det allvar. Han kan naturligtvis inte recitera kärleksdikter på engelska men något kan han i alla fall göra. Han stannar till vid blomsteraffären. ?Vad vill du ha? frågar floristen. ?Något..öh..fint?till? min tjej, vi har varit tillsammans i sju år nu? Floristen fixar en bukett med basen i röda rosor,

Nu står din kille utanför dörren med buketten i handen, av någon anledning nervös som en skolpojke på sin första dejt. Han får ett infall och ringer på dörren ?blomsterbud? säger han när du öppnar. Du tar av pappret och känner doften. Din kille ser ångerfull ut ?Du Rädd?älskling?jag har varit en sån idiot, ett barn...en löjlig man, jag fattade inte riktigt vad jag ställde till med. Jag vill inte förlora dig, kan du förlåta mig??

Denna scen kommer inte att inträffa i sinnevärlden för du och den kille har inte den typen av relation och hur som helst är han inte van vid att föreställa sig hur en man egentligen ska behandla sin tjej som kan sammanfattas med ordet ?respekt?

Nästa gång, för den kan mycket väl bli en nästa gång: Ställ krav ?Rädd? och ge dig inte?inte en gång till?

/m

• Anonym (Musslan)
    Anonym (Rädd) skrev 2025-08-01 12:01:08 följande:
    Ja det är nog så, allt bara kom pch det gick liksom inte att hejda. Han vaknade några gånger men sa inget heller vilket jag tycker är så elakt bara. Det gör ju att man känner sig heelt värdelös.

Det är precis det han säger. Han har också berättat att hon har gjort en viktresa och att hon nu känner sig väldigt tränad osv. Och efter drt känner hon väl sig skitsnygg. Dock säger han att dem ofta pratar om mig/oss vilket jag inte kännet mig helt bekväm med. Lite hur jag ör som person och så, typ liye5som en jämförelse känns det som. Jag kan ha fel såklart. 

Vi behöver prata om det som är just nu men det är så svårt att ta upp saker ibland för man vill liksom inte verka tjatig. Men vi har kommit ihop oss innan och då har vi ändå pussats hejdå på morgonen, SEN kan man fundera och lugna ner sig 😔

Parterapi känns lite avlägset just nu, vi bor i en liten stad och jag är egentligen ganska tyst om mitt privatliv så skulle kännad som att öppna upp för hela stan. 
    Jag hade kunnat tycka att det var ett nästan lika stort svek att börja dela med sig av privata saker om sin partnerrelation till någon man är tänd på, som det vore att ha sex och bara få det ur systemet. Han öppnar upp om sig och sitt och visar därmed att han vill ha djupare kontakt med henne.

Men kanske är det också lite självbedrägeri. Att han inbillar sig själv att deras kontakt är oskyldig eftersom han diskuterar sina relationer med en annan kvinna, bara. Och han talar om henne med dig, så då kan han väl inte göra något fel- eller?

Jag tror han är smickrad att en kvinna ger honom uppmärksamhet samtidigt som hon har fler att välja på. Självklart är hon supertrevlig nu, det är väldigt lätt att vara det när man inte behöver leva med varandras brister och lösa hushållspusslet dagligen. Det är inte samma sak som att hon ens överväger honom som partner. Jag har flera manliga vänner som jag trivs med som vänner men som jag troligen hade irriterat ihjäl om vi skulle vara ihop. Hygien, ordning, matvanor, inredning......Tyst
  • molly50
    Anonym (Rädd) skrev 2025-08-01 20:11:23 följande:
    Av en ren händelse så ska dem övernatta hos mormlr och morfar imorgon! 😊
    Så bra! Då kan ni försöka att prata och reda ut saker då. 
  • Anonym (Rädd)
    Anonym (Musslan) skrev 2025-08-02 11:37:32 följande:
    Jag hade kunnat tycka att det var ett nästan lika stort svek att börja dela med sig av privata saker om sin partnerrelation till någon man är tänd på, som det vore att ha sex och bara få det ur systemet. Han öppnar upp om sig och sitt och visar därmed att han vill ha djupare kontakt med henne.

Men kanske är det också lite självbedrägeri. Att han inbillar sig själv att deras kontakt är oskyldig eftersom han diskuterar sina relationer med en annan kvinna, bara. Och han talar om henne med dig, så då kan han väl inte göra något fel- eller?

Jag tror han är smickrad att en kvinna ger honom uppmärksamhet samtidigt som hon har fler att välja på. Självklart är hon supertrevlig nu, det är väldigt lätt att vara det när man inte behöver leva med varandras brister och lösa hushållspusslet dagligen. Det är inte samma sak som att hon ens överväger honom som partner. Jag har flera manliga vänner som jag trivs med som vänner men som jag troligen hade irriterat ihjäl om vi skulle vara ihop. Hygien, ordning, matvanor, inredning......Tyst
    Det är precis så jag känner. Han skämtar om saker som jag trodde bara var för mig också vilket gör att jag inte känner mig särskilt speciell. Han säger att han visar henne roliga klipp och även ibland sådana som jag skickar till honom som han inte ens återkopplar om. Inte för att det är viktigt men känns märkligt för mig.

Jag upplever att allt prat om henne bra och dåligt år bara ett sätt att för sig själv förneka att man gör något fel.
    Jag har manliga kollegor som jag kommer övernes med, men inte fasiken pratar vi om privata saker på det viset. Och ingen av dem är så pass intressant att jag skulle berätta om hela deras liv. 

Har i flera dagar försökt initiera sex men han nappar inte. Kan besvara lite kramar och kanske några pussar. Vid ett tillfälle i köket så petade han på min ena skinka. Han brukade vara aöl over me och vi kunde reta varanda en hel dag. Men helt plötsligt tog det stop och för mig är det i samband med kollegans inflyttande i vår vardag. 
    Han sover också otroligt oroligt. Somnar tidigt och vaknar flera gånger, snurrar, rycker till, gnisslar tänder och pratar och stönar i sömnen. Jag sover skitdåligt just nu och hör allt.

Barnen skulle ha sovit borta inatt och jag hade förberett ett helt tal men som ytterligare ett brev på posten så blev ena dottern sjuk och har således sovit med oss. Så inget snack ikväll heller. Ni kanske tycker att jag är löjlig men vill absolut inte att barnen ska varken märka eller höra någonting. Dem är i en ålder där dem förstår mer än vad man tror. 
Svar på tråden Är min man intresserad av kollega?