• Anonym (Tiger)

Ni som köper Panodil/Alvedon brus istället för tabletter

Den enda anledning till det som jag kan se, är för att man inte kan svälja vanliga tabletter, varför köper man annars brus? De är betydligt dyrare än tabletter, man kan få ett paket 20 pack paracetamol för 10:-. Dessutom är det smidigare att bara behöver ta en tablett istället för att dricka ett helt glas av en äcklig vätska, speciellt om man är sjuk eller borta nånstans. 

När man själv var barn fanns inte brus vad jag minns. Köper ni det och av vilka anledningar?

• Svar på tråden Ni som köper Panodil/Alvedon brus istället för tabletter
  • Anonym (Moa)

?och för att det verkar snabbare än tabletter?

• Anonym (Abc)

Jag föredrar brus. Det är nog i mitt huvud men känns som det verkar snabbare och bättre.

• Anonym (Em)

Jag skulle gissa att det kan ge placeboeffekt och kännas mer effektivt. Jag föredrar d-vitamin som sugtablett fastän jag vet att de man sväljer har samma nytta. 

• Anonym (E)

Helst skulle jag nog vilja ha båda hemma, men köper tabletter då det är lite billigare.

Jag vet inte om det faktiskt verkar snabbare eller inte men får också känslan att det kommer mer direkt, beroende på anledning så kan jag även tycka att det är skönt att dricka bruset om jag är illamående tex, smaken har jag inga problem med men man behöver ju bara ta ett halv glas vatten så går det ner fortare

• Anonym (Em)
    Anonym (E) skrev 2025-07-25 13:33:43 följande:

Helst skulle jag nog vilja ha båda hemma, men köper tabletter då det är lite billigare.

Jag vet inte om det faktiskt verkar snabbare eller inte men får också känslan att det kommer mer direkt, beroende på anledning så kan jag även tycka att det är skönt att dricka bruset om jag är illamående tex, smaken har jag inga problem med men man behöver ju bara ta ett halv glas vatten så går det ner fortare

Placeboeffekten är verklig. Man kan få snabbare smärtlindring genom att tro att medicinen ger det.
  • Anonym
    TvillingmammaVästgöte skrev 2025-07-25 14:36:11 följande:

Jag tycker bättre om brus. Bäst är Treo med koffein och hallonsmak.

Fast den smakar inte hallon för fem öre, mer som råttgift.
  • En glad tjej
    Anonym skrev 2025-07-25 14:43:51 följande:
    Fast den smakar inte hallon för fem öre, mer som råttgift.
    Jodå, visst smakar den hallon.
  • Anonym (Tiger)
    Anonym (Abc) skrev 2025-07-25 13:19:42 följande:

Jag föredrar brus. Det är nog i mitt huvud men känns som det verkar snabbare och bättre.

Enligt google så verkar inte brus snabbare än tabletter. Vill man ha snabbverkande ska man köpa Panodil Zapp. Så ja det är nog i ditt huvud och alla andras som tycker att brus verkar snabbare:)
Svar på tråden Ni som köper Panodil/Alvedon brus istället för tabletter