Inlägg från: Anonym (JJ) |Visa alla inlägg
  • Anonym (JJ)

Frisör som frågar om barn - vad tänker ni?

Anonym (Jaha) skrev 2025-07-25 16:16:59 följande:
    Aha, då låter det som att det kanske är en grej bland frisörer att ställa den typen av frågor då?vet inte vad det är som gör att en frisör tror sig ha rätten att få information från sina kunder kring såna här ?privata? saker?det är inte psykologen man går till. Sen att min frisör kollega och dennes kund står intill och hör allt? 

Nu var det faktiskt längesen jag klippte mig hos frisören , senaste gångerna har jag faktiskt klippt mig själv eller så har min äldsta dotter klippt mig. Var där nyligen med sonen som är 3 men då blev det inte mycket småprat haha , bara försöka övertala honom att gå med på att klippa sig.

Men ja , förut brukade jag gå till frisören och bleka eller färga håret och ibland klippa. Och visst frågade de om barn men oftast hade jag barn med mig så då är det ju inte så konstigt.. Tycker inte det är ok som din frisör att tjata om när man ska skaffa barn. Jag har fyra barn men har fått två missfall också, skulle blivit ledsen för den frågan precis efter det.. Det är skillnad om hon skulle frågat en gång eller bara frågat om du vill ha barn.. man att tjata om det är en annan sak. 

Jag har läst nått om att det finns ställen där man kan boka en frisör som inte pratar utom kanske om håret och så antar jag(minns inte var)  , det har jag funderat lite på nån gång. Jag hade ett jobb där man träffar massa folk och måste småprata , är egentligen lite blyg privat så det var liksom som att mitt batteri var slut efter jobbet eller vad man ska säga.. Så även om frisörerna var trevliga så kan jag tycka det är jobbigt att behöva småprata. 

Jag tycker att du antingen ska byta frisör eller säga att du helst inte pratar om det, eller att du inte vet om du ens vill ha barn. Det är inte så konstigt nuförtiden, jag har flera vänner som är frivilligt barnlösa. Då kanske hon tänker sig för nästa igång hon frågar nån också .

• Anonym (JJ)
    Anonym (Jaha) skrev 2025-07-26 11:03:27 följande:
    Den här gången sa jag att jag inte vet om jag vill. Då blev det tjat om att jag skulle bli en sån bra mamma, tänk när du är 50 - få kan du ha en tonåring (då behöver du inte ha en benis längre). Vem har sagt att jag ens vill ha en tonåring? Inga av mina argument funkade. 

Det var ju bra att du sa det. Men inte ok att hon fortsätter tjata.. Hur gammal är hon själv? Tänkte om hon är gammal och inte har lika bra koll på vad som är socialt accepterat eller inte nuförtiden. Är hon så pass ung så hon fortfarande kan jobba (gissar under 70 ish) så borde hon ju iförsej ändå ha koll på det, hon är ju antagligen inte typ 90. 

Nej då borde du kanske säga att du inte vill prata mer om det.. eller byta frisör. Egentligen tycker man ju att hon borde sluta med det för andras skull också, som du säger kan det ju komma dit nån som nyss har fått missfall eller kämpar med IVF.. 

Och jag kan ju säga att tonåringar verkligen inte är lätta heller haha. Och man vet aldrig vilket barn man får.. 

Svar på tråden Frisör som frågar om barn - vad tänker ni?