• Anonym (Hon)

Har jag skyldighet att svara?

Han dumpade mig på ett väldigt elakt sätt när jag var gravid. Jag flyttade långt (utomlands). Nu har han kontaktat mig tre år senare och "vill träffa sitt barn". Han har inget barn, inte med mig iaf. 

Vad är mina skyldigheter här? Måste jag svara? Kan jag dömas för nåt? Han får gärna lida alla helvetes kval för min del.

• Svar på tråden Har jag skyldighet att svara?
  • Anonym (?)

Varför skulle du svara om det inte finns något barn att träffa?

• Anonym (M)

Nej du behöver inte svara. 

• Anonym (f)

Är det helt uteslutet att han förändrats?

• Anonym (Mandomsmannen)
    Anonym (Hon) skrev 2025-07-25 20:51:50 följande:
    Har jag skyldighet att svara?

Han dumpade mig på ett väldigt elakt sätt när jag var gravid. Jag flyttade långt (utomlands). Nu har han kontaktat mig tre år senare och "vill träffa sitt barn". Han har inget barn, inte med mig iaf. 

Vad är mina skyldigheter här? Måste jag svara? Kan jag dömas för nåt? Han får gärna lida alla helvetes kval för min del.

Varför är det inte hans barn? Om det inte var hans barn var det ju förståeligt om han dumpade dig om du blev gravid med en annan man. Var du otrogen?

Om du inte var otrogen mot han som dumpade dig så är det ju hans barn och då har han rätt att träffa sitt barn. 
  • Anonym (M)
    Anonym (Mandomsmannen) skrev 2025-07-25 21:09:45 följande:
    Varför är det inte hans barn? Om det inte var hans barn var det ju förståeligt om han dumpade dig om du blev gravid med en annan man. Var du otrogen?

Om du inte var otrogen mot han som dumpade dig så är det ju hans barn och då har han rätt att träffa sitt barn. 
    Hur vet du att det finns ett barn? TS gjorde kanske abort. 
  • Anonym

Strunta i honom, om det är det du vill

• Anonym (Mandomsmannen)
    Anonym (M) skrev 2025-07-25 21:17:33 följande:
    Så kan det vara men då borde det istället stå att "hon har inget barn" och inte som det står nu : han har inget barn.
  • Anonym (M)
    Anonym (Mandomsmannen) skrev 2025-07-25 21:23:44 följande:
    Så kan det vara men då borde det istället stå att "hon har inget barn" och inte som det står nu : han har inget barn.
    Om han inte har ett barn med henne så har hon inte ett barn med honom. Vilka andra barn hon har ska han ju skita i. 
  • Anonym (f)
    Anonym (M) skrev 2025-07-25 21:17:33 följande:
    Hahah detta eskalerade verkligen snabbt
Svar på tråden Har jag skyldighet att svara?