Elsparkcykel barn
Min åttaåring (9 i oktober) har tjatat på en elsparkcykel ett bra tag nu. Har inte så bra koll på sådant och undrar om det är farligt att köra. Han är van vid vanlig sparkcykel. Är orolig att den är för snabb och han skadar sig.
Min åttaåring (9 i oktober) har tjatat på en elsparkcykel ett bra tag nu. Har inte så bra koll på sådant och undrar om det är farligt att köra. Han är van vid vanlig sparkcykel. Är orolig att den är för snabb och han skadar sig.
Jag mötte en liten kille, ca 9-10 år, på elsparkcykel på cykelbanan häromveckan. Mötte, som i att han först kom farandes rakt emot mig, på vänster sida. När han bytte sida wobblade han till rejält. Det såg ett ögonblick ut som att han skulle hamna i diket och när vi möttes kunde jag se paniken i hans ögon. Cykeln var alldeles för stor och snabb för att han skulle kunna hantera den på ett säkert vis.
Om det finns elsparkcyklar i barnstorlek, med låg maxhastighet, så kan det kanske gå bra. Men elsparkcyklar för vuxna är ingenting för en åttaåring.
Snälla, var den vuxna och säg nej. Du är inte insatt och ändå tror du det är lämpligt.