Inlägg från: Anonym (Va?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Va?)

Är det fortfarande attraktivt att en tjej är oskuld?

Anonym (Mats) skrev 2025-07-26 07:08:16 följande:

Nej. Det är på intet sätt attraktivt med oskulder. När man var 15 kändes det lite fint att få vara den första men nu som 22årig känns det väldigt skumt med en tjej som är 16 eller äldre som fortfarande är oskuld. Min preferens är visserligen lite äldre tjejer/kvinnor och skulle man träffa en härlig 35åring så skulle jag back om det visar sig att hon är oskuld. Jag vill ha tjejer/kvinnor med erfarenhet och lite skinn på näsan som vet vad dom vill sexuellt och inte har problem med att ta för sig och visa vad dom vill. 

Genomsnittsåldern för sexdebut är väl 16-17 år, så tycker man att det är skumt att vara oskuld vid 16 har man en mycket skev verklighetsuppfattning.
  • Anonym (Va?)
    Anonym (Asdfg) skrev 2025-07-26 23:58:13 följande:

Så klagar män på att kvinnor inte vill ha oskulder. 

Ja, de som i andra trådar påstår att kvinnliga oskulder har hög status och aldrig anses konstiga (till skillnad från manliga oskulder) borde läsa den här tråden.
  • Anonym (Va?)
    Anonym (sköldmö) skrev 2025-07-30 09:38:31 följande:

Jag har aldrig upplevt att killar bryr sig. När man är ung är det möjligen fint att vara den första, men ju äldre man blir, desto mindre sannolikt att partnern man träffar är oskuld, om man inte fortsätter ragga på tonåringar. (Vilket knappast är lämpligt om man själv är mycket äldre.)

Jag vet att det finns oskulder i alla åldrar, men de flesta vuxna är trots allt inte oskuld. Jag och min man träffades i 30-årsåldern. Att vi skulle vara varandras första, var inte särskilt sannolikt.

Många vuxna män föredrar tvärtom kvinnor med lite erfarenhet, som vet vad de vill och gillar i sängen. Samt inte känner behov av att ?leka av sig? några år in i förhållandet.

Män som föredrar oskulder är nog män med andra värderingar och inga jag umgås med. Därmed inte sagt att det är fel att vara oskuld.

Hur många man har legat med är en annan sak. Det finns ju ett vitt spann mellan att ha legat med många och att vara oskuld. Jag känner flera i min ålder (medelåldern) som ?bara? har varit med några få. Det är ju inte så konstigt om man har haft långa förhållanden sen man var ung, utan längre avbrott. Eller som en kompis, som träffade sin man när hon var 21. De är fortfarande gifta. Hon hade haft två killar innan. Hennes man är alltså den tredje.

Även om man inte har varit i långa förhållanden sedan man varit ung är det inte konstigt att bara haft några få sexpartners. Jag har varit singel i flera år av mitt vuxna liv och då till största delen levt i celibat eftersom jag inte varit särskilt intresserad av tillfälliga sexuella förbindelser.
Svar på tråden Är det fortfarande attraktivt att en tjej är oskuld?