Inlägg från: Anonym (Inget_gemensamt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Inget_gemensamt)

Vågar jag bjuda ut en ngt äldre man?

Jag betvivlar att du har så mycket gemensamt med en drygt 10 år äldre man. Tumregeln brukar vara högst 5 års åldersskillnad om man ska ha något sånär liknande erfarenheter och preferenser. Han borde ju dessutom vara en gubbe för dig.

jontebula skrev 2025-07-26 16:16:33 följande:

Tjejer som vågar själva ta iniativ är det bästa som finns, vem fan bryr sig om ålder

Det är klart att män inte bryr sig om ålder, och när yngre kvinnor kommer serverade så är det ju bara att "köra hårt", inte en tanke på skillnaderna som finns både i erfarenhet och utseende som kan göra att förhållandet slutar ganska snart. Bara han får knulla?
    UngGubbeinorr skrev 2025-07-27 12:28:21 följande:
    30 och 41.. är faktiskt mycket troligt att de befinner sig samma fas i livet. 

Någon fast siffra för åldersskillnad finns och är ingen tumregel, för det varierar med åldern. En 15 åring ihop med en 20 åring är inte riktigt okej, men 50 och 55 är fullt normalt. Man brukar dock säga att den äldres ålder delat med två plus sju, är en bortre social gräns där folk börjar rynka på näsan.
    Möjligt att de kan befinna sig i en liknande fas, men jag tycker inte det passar sig att en fräsch kvinna i 30-års-åldern blir ihop med en som börjar bli gubbe, begynnande flint och påsar under ögonen. Usch!
    Anonym (Hon är vuxen) skrev 2025-08-23 14:04:03 följande:
    En 30 årig kvinna är fullt vuxen. Vill hon bara ihop med en skallig gubbe så skall hon få vara det. Sedan kan man tycka att det är opassande men man får aldrig ta ifrån henne rätten att välja det själv.
    Det är för lös moral i dagens samhälle, där män ständigt ska dra fördelar på kvinnors bekostnad och lidande. Jag är övertygad om att de flesta kvinnor vill vara ihop med en man som är högst 3 år äldre eller 3 år yngre. Men du kanske tycker att det är kvinnors uppgift att ta hand om sina åldrade män när krämpor och sjukdomar börjar komma och de inte har någon annan som kan ta hand om dem?
Svar på tråden Vågar jag bjuda ut en ngt äldre man?