Två frågor om träningscykel
Hej! Hoppas någon ser den här frågan och kan hjälpa mig lite.
Jag har köpt en tränings/motionscykel, sån där för innhomhusbruk, ni fattar. Varför kan folk inte komma överens om vad de heter?
I alla fall, det är bara en billig en från Biltema, vilket jag fick tips om här på familjeliv var bättre den jag täntke från början, som var både dyrare och hade lägre maxvikt, och jag är stor så jag behöver en som klarar mig, så bra tips. Jag fick hem förra torsdagen, byggde ihop den nu i onsdags och har använt den en liten, liten stund varje dag sen dess. Jag vill inte gå ut för hårt pga värmen, ovana, osv. Jag håller på och bygger ett långtida träningsprogram som jag ska starta på måndag, men just nu bara testar jag att cykla en km i taget. På det hela är jag nöjd, förutom att datorn är både ganska plastig och har dåliga kontraster, den är svår att läsa av även i dagsljus.
Så mina frågor då:
1: Går det att köpa en bättre dator separat för några hundralappar någonstans?
2: Hur högt ska sadeln vara egentligen? Jag har satt den på lägsta "hacket" och når då precis ner i marken med tårna stadigt i marken, alltså inte bara själva tåspetsen. Menjag får också lite "wiggle butt" när jag trampar, är det ok?
Tack på förhand!