Förföljd av kollega
Så var det min tur att bli utsatt för förföljelse. Detta är på mitt jobb.En snubbe som rantar efter mig, stannar för att prata, åker efter med bilen, kommer fram för att lyssna när jag pratar med andra. Tutar om han ser mig ute.
Det värsta är på lunchen. Vi delar lunchrum. Det är bara en vägg emellan våra matsalar och han har ett bord där han äter men när han är klar placerar han sig så att han ser och hör vad jag pratar om med andra. Han glor och glor och det känns obehagligt och när alla har gått ut så kommer han in och kommenterar det vi pratat om.
Nån dag satt jag och kollade på nåt i telefonen. Då ropar han inifrån sin sal "vad tittar du på som är så spännande?"
Han är inte elak eller otrevlig utan bara såå efterhängsen. Vet inte om han är intresserad eller bara ensam.
Eftersom han inte är otrevlig har jag inget direkt som jag kan hänvisa till mer än att jag önskar att han ville lämna lite mer space och kanske faktiskt till och med skita i mig ibland.
Nu känner jag mig stressad och försöker undvika honom men inser att så kan man inte hålla på för evigt.
Har ändrat mina mattider för att slippa bli utstirrad, ändrat faktiskt alla mina rutiner i förhoppning om att han ska tröttna.
Hur ska jag bemöta detta utan att det blir fel?