Cannabis
Vad är din åsikt om på detta? är legaliserat i många länder. är det något som är okej att använda? Varför/varför inte?
Vad är din åsikt om på detta? är legaliserat i många länder. är det något som är okej att använda? Varför/varför inte?
Tror inte detta går att diskutera här. Jag är expert i området (forskare) och kom med saklig redogörelse för forskningsläget om något som gällde cannabis en gång, men mitt inlägg blev raderat för det ansågs vara drogliberalt. Om inte ens en saklig diskussion om vad forskningen säger kan tillåtas tror jag inte att det går
att diskutera om man tycker det är bra eller dåligt med förbud osv.
Gör folk dumma i huvudet men kanske inte farliga. Har aldrig träffat en person som rökt under längre tid som inte blivit helt seg...
Gör folk dumma i huvudet men kanske inte farliga. Har aldrig träffat en person som rökt under längre tid som inte blivit helt seg...
Stämmer inte att någon blir dum av cannabis, det är en myt.
Och varför de blir sega, det är för en vanerökare/missbrukare gör inget dag ut och dag in, och även den som inte rökar och inget gör dag ut och dag in, ja, den blir seg som faan också.
Sen är det väldigt få som överdriver sin konsumtion, är beräknat att vara kring 4% av alla som konsumerar.
Och det är inte mycket alls, i förhållande till de andra.
Dock frågeställningen så är cannabis okey att använda om den är föreskriven, annars är det mot lagen.
Men sure, är man i ett land där konsumtion inte är olagligt, eller cannabisen laglig.
Så är det givetvis inte mot lagen att röka/äta i dessa länder, inte ens om du är påverkad när du åker över gränsen till Sverige eller att du har metaboliter i kroppen i Sverige men aldrig konsumerat i Sverige.
Och sen ett loophole, och det är passiv cannabis intag är inte heller olagligt i Sverige.(Men sure, här anar jag många lögnare.)
Komiskt finns ett fall om rattonyjkterhet, och de andra 2-3 i bilen rökade på som faan, och det stoppade honom och med THC i blodet(För här räcker inte metaboliter, då de är inte olagliga att köra på.).
Och åtala han för rattfylla, men blev frikänd för han inte hade rökt cannabis eller ett uppsåt att röka cannabis.
Man kan tycka det är lite tokigt, men lagen kräver uppsåt, inte bara THC i blodet.
Tror inte detta går att diskutera här. Jag är expert i området (forskare) och kom med saklig redogörelse för forskningsläget om något som gällde cannabis en gång, men mitt inlägg blev raderat för det ansågs vara drogliberalt. Om inte ens en saklig diskussion om vad forskningen säger kan tillåtas tror jag inte att det går
Det är ett problem såklart, men också utnyttjar drogliberaler detta.
Men om vi leker med tanken om det hade varit lagligt redan(Och jag vet alla, det är inte lagligt.), hade man då tillåtit denna diskussion.
För aldrig någonsin sett detta problemet med den lagliga alkoholen och att det inte går diskutera positiva och negativa effekter av alkohol.
Tycker att man kan börja med att utreda det hela. Men det vägrar ju regeringarna göra.
Stämmer inte att någon blir dum av cannabis, det är en myt.
Och varför de blir sega, det är för en vanerökare/missbrukare gör inget dag ut och dag in, och även den som inte rökar och inget gör dag ut och dag in, ja, den blir seg som faan också.
Sen är det väldigt få som överdriver sin konsumtion, är beräknat att vara kring 4% av alla som konsumerar.
Och det är inte mycket alls, i förhållande till de andra.
Dock frågeställningen så är cannabis okey att använda om den är föreskriven, annars är det mot lagen.
Men sure, är man i ett land där konsumtion inte är olagligt, eller cannabisen laglig.
Så är det givetvis inte mot lagen att röka/äta i dessa länder, inte ens om du är påverkad när du åker över gränsen till Sverige eller att du har metaboliter i kroppen i Sverige men aldrig konsumerat i Sverige.
Och sen ett loophole, och det är passiv cannabis intag är inte heller olagligt i Sverige.(Men sure, här anar jag många lögnare.)
Komiskt finns ett fall om rattonyjkterhet, och de andra 2-3 i bilen rökade på som faan, och det stoppade honom och med THC i blodet(För här räcker inte metaboliter, då de är inte olagliga att köra på.).
Och åtala han för rattfylla, men blev frikänd för han inte hade rökt cannabis eller ett uppsåt att röka cannabis.
Man kan tycka det är lite tokigt, men lagen kräver uppsåt, inte bara THC i blodet.
Det är ett problem såklart, men också utnyttjar drogliberaler detta.
Men om vi leker med tanken om det hade varit lagligt redan(Och jag vet alla, det är inte lagligt.), hade man då tillåtit denna diskussion.
För aldrig någonsin sett detta problemet med den lagliga alkoholen och att det inte går diskutera positiva och negativa effekter av alkohol.
Efter som det är endast 4% som kan beskrivas som missbrukare, så är din erfarenhet inte nog att säga att det är så.
Och träffat på en del förslösade personer som aldrig rört droger, men är svårt förslöade och pga andra saker de överdriver.
Och vi behöver inte alkohol, tobak eller socker, men ändå missbrukas dessa också och skapar problem.
Och sen även shopping, sex och en del annat, sure shopping behövs inte, sex behövs och också är skadligt för den som överdriver.
Det som är tråkigt, det är att lagar är mer skadliga än vad cannabisen är.
Och det skapar enorm kriminalitet och pga av att vi pratar om minst 20miljarder och majoriteten är från cannabis och det sägs att upp mot 60% av deras inkomster kommer just cannabis.
ALLA partier är emot droger, enda är V som är för avkriminalisera konsumtion.
Men de driver inte frågan.
Det är dock väldigt intressant att frågan inte får diskuteras sakligt och med fakta.
Och utan bli kallad för drogliberal, eller andra invektiv.
Tycker inte om droger i någon form. Sedan har cannabis vissa positiva egenskaper vad gäller personer med kronisk smärta eller tex parkinsons men det betyder inte att det är ok ändå.
Vad gäller att det skulle slå ut ekonomin hos de kriminella gängen så är det sanning med modifikation. I de länder där cannabis är lagligt säljer fortfarande gängen men antingen till lägre pris och sämre kvalitet eller så skapar de vita inkomster istället.
Och ja, hade cannabis kommit när tobak och alkohol kom så hade det sannolikt varit lagligt och hade alkohol och tobak upptäckts nu så hade det varit olagligt.