Inlägg från: Anonym (Anonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anonym)

En tjej vill ha mig - Skulle du dejtat någon på Familjeliv?

Tja,

Det finns en tjej som vill dejta mig på sidan, hon är från IRAN och är charmig samt rolig, troligen också smart men jag vågar inte dejta henne då det känns som att jag kommer bli sviken. 

Jag är van vid att närma mig tjejer på egen hand oftast ute på stan, och om en tjej skulle närma sig mig så blir jag defensiv och garden går upp. Jag vågar inte dejta en tjej som närmar sig mig, jag måste närma tjejen själv.

Är detta vanligt beteende? Att killar inte vill att tjejer ska stöta på dem? Utan vill stöta på tjejer själva?

• Svar på tråden En tjej vill ha mig - Skulle du dejtat någon på Familjeliv?
  • Anonym (Anonym)

Jag glömde att nämna att mina föräldrar också är från Iran men jag är född här. 

• Anonym (Anonym)
    Anonym (Den jagande Diana) skrev 2025-07-29 20:36:58 följande:

En man med gott självförtroende som vet att han är snygg eller har annat som kvinnor finner attraktivt har inget problem med att kvinnor stöter på honom vad jag har märkt, han bara tar emot och är glad.

Ser du det som negativt att en kvinna vill ha dig så mycket att hon är villig att ta första steget? Det verkar fortfarande sitta rätt långt inne för många tjejer att göra det även om jag råkar vara ett undantag.

Med tanke på hur mycket det annars klagas här om att "männen ska alltid göra hela jobbet och stå ut med alla nej, varför kan inte tjejerna ta initiativ om det ska vara jämställt?" så låter din inställning lite annorlunda.

Ser det inte som något negativt, bara lite jobbigt, känns mycket bättre att stöta på tjejer själv. 

Tycker det är bättre när jag själv som man tar första steget. Annars känns det som ombytta roller. 
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Den jagande Diana) skrev 2025-07-29 21:17:33 följande:
    Tänk efter vad du söker- vill du ha en kvinna som står på egna ben, som utmanar dig och som du ibland får ta längre steg för att hinna med, eller vill du vara det största trädet som håller ut sin krona över hela familjen, men som också alla då vill luta sig mot och få hjälp av?

Det finns plus och minus med båda sätten, skulle jag säga. 
    Jo, håller med dig här att det är charmigt med en kvinna som kan utmana en på så vis.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Gjort det..) skrev 2025-07-30 22:59:54 följande:

Varför skulle du ej våga dejta ngn härifrån.
    Har hänt en hel del på denna sida kan jag säga.
    Mkt har väl kanske mest varit sex, på den tiden FL va jättepopulärt så va det mkt kontakter.
    Ej oskyldig själv där kan jag säga, träffat 6 tjejer där kontakten uppstått på denna sida.
    4 blev det ligga med, bästa och snyggaste tjejerna jag träffat!!

Hur snygga från skala 0 - 10?
Svar på tråden En tjej vill ha mig - Skulle du dejtat någon på Familjeliv?