Anonym (E) skrev 2025-07-30 18:11:31 följande:
Brukar pappa bitas på låtsas? Jag kunde leka med min dotter och låtsas att jag äter kinden eller armen, alltså när man "biter med bara läppen" eller hur jag ska förklara, hon började bitas när vi kramades eller lekte väldigt nära, jag slutade "bita" henne och efter ett par månader så slutade även hon, vi fick förklara varje gång att det gör ont så man kan inte bitas men hon slutade efter ett tag.
Sonen var sen med talet och väldigt utåtagerande, han kunde putta på både mig, sin pappa och kompisar tills man hamnade på golvet för då kunde man leka tillsammans, slåss så fort han blev minsta missnöjd så slogs han och kastade saker men det låter inte som att ni har det problemet
Nej inget bitande på låtsas?. Pappan är
lugn och visst kan han ryta till, men annars försöker han hållas lugn och inte provoceras? Barnet är
väldigt verbal, men när man frågar varför han gör så svarar han typ bara, tar det ont pappa? Och flinar lite?
Jag har flera äldre barn( teens), så har varit med om det mesta. En av pojkarna var ett bit barn, men det var ofta helt olika situationer?