Avtagande symtom + smärta
För en vecka sedan upptäckte jag och min fru att vi var gravida, detta är andra gången efter att den föregående tragiskt slutat i ett uppskjutet missfall, enligt gynekologen avbröts graviditeten då v 5 + 6. Detta föregicks av kraftig, krampartad smärta och vissa av graviditetssymtomen fortlöpte, mest påtagligt var illamåendet.
Vi är nu i en snarlik situation kan man säga, vi är i samma vecka som graviditeten senast avbröts. Under natten fick min fru "lite" ont i magen (hennes ord), hon tyckte att det drog/spände och kändes lite som muskelvärk (inte alls samma krampsmärta som senast). Sen förra veckan fram till nu var hon konstant kissnödig och har sveda i underlivet som kommer och går (kanske hormonförändringar, men måste ju uteslutas med urinprov om det är UVI). Nu är hon inte alls kissnödig på samma sätt, men det molar till och från i magen vilket jag antar beror på tillväxt av livmodern.
Hon är väldigt orolig för att symtomen avtar samt värken hon kände inatt, gjort mitt bästa för att lugna henne med att gravidsymtom kan komma och gå samt att det kan göra lite ont i magen. Försöker hålla mig lugn, men såklart att man blir lite orolig med tanke på vad vi vart med om tidigare. Är detta något som utgör skäl till oro eller är det helt normalt? Kan tillägga att det efter värken inatt inte vart någon blödning eller liknande, kanske inte betyder något.