Inlägg från: Jimmy75 |Visa alla inlägg
  • Jimmy75

Nyttjat nykundsrabatt typ 30 gånger - BEDRÄGERI??

Prata med dem, ta ansvaret för vad du gjort och äg det. Prata med dem om det finns något sätt att lösa detta på....avbetalningsplan kanske, mindre del av beloppet? Ansvaret här är solklart och du har varit medveten om det. Däremot kan det säkert finnas förmildrande omständigheter som de kan ha förståelse för. Framför allt är det alltid fördelaktigt att visa att man vill göra rätt för sig.

• Jimmy75
    Core skrev 2025-08-03 18:51:33 följande:

Jag ser nu att TS själv inte ens nämnt ordet nykundsrabatt. All form av formulering som kan tyckas tvetydigt kan vara till gagn för TS, och göra att TS rent juridiskt inte begått ett fel.

Många blandar ihop etik och moral med jurudik, och även om lagar följer en sådan mall är det absolut inte samma sak när det ska bedömas mot lagtext.

Till skillnad från mord kan ett erbjudande om rabatt tolkas på olika sätt, om det finns en öppning att läsa det som annat än nykundsrabbat är det en helt vanlig rabattkod, och således inget bedrägeri.

Men det är en far fetch, med största sannolikhet har man garderat sig, om det inte är ett nytt företag med oerfaren ledning

Nu är jag visserligen helt enig i vad du skriver om juridik och hur det tolkas....men har inte TS nämnt ordet nykundsrabatt??? Det är ju bokstavligen det exakta ordet hen använder som ord nummer två i trådrubriken.
  • Jimmy75
    Core skrev 2025-08-03 19:48:59 följande:
    Hahaha du har helt rätt!! Hade för mig det, men sen när jag läste om inlägget hittade jag inte ordet😂

Fattar!

Det var ju inte så stort, så det är lätt att missa 😂

😉

• Jimmy75
    Core skrev 2025-08-03 22:59:37 följande:
    Ja, det var ju rätt dolt ändå 🥸
    Hidden in plain sight
Svar på tråden Nyttjat nykundsrabatt typ 30 gånger - BEDRÄGERI??