• Anonym (Trött på min kropp)

Jag är tjock, min make vill ha sex

Vi har varit gifta större delen av vårt liv.  Nu har vi tre barn och ett bra liv tillsammans, men jag har blivit väldigt stor.

Pga att underlivet aldrig läkte helt rätt, och medförde att jag inte kan hålla tätt började jag dricka alkohol (skäms, bedövar skuldkänslor) vilket gjort att jag gått upp i vikt mycket. 

Har en otrolig familj och älskar min man, men han vill ha sex jämnt- och jag skäms för hur jag ser ut. Hur blir man av med ett alkoholberoende? Och hur slutar man skämmas för hur man ser ut? Är så trött på hans tjat om sex, men fattar ju att mitt problem beror på att jag inte är bekväm med min kropp - och antagligen beror kroppsformen på alkoholen - alkoholen som jag använder för att jag skäms...

• Svar på tråden Jag är tjock, min make vill ha sex
  • Anonym (C)

Byt till en man som inte prioriterar sex.

• Anonym (H)

Har du kommunicerat detta till din man? Kan vara ett bra första steg. Därefter söka hjälp från vården.

• Anonym (x)

Har du sökt hjälp för underlivsbesvären? Det går att göra en hel del. Väldigt vanliga besvär hos kvinnor och inget att skämmas för.
    Sen är det alkoholen, kanske du behöver hjälp där också ? Det finns ju flera olika sätt att ta tag i det.
    Börja med att kontakta hälsocentralen kanske och se om du kan få hjälp med något av dina besvär , dåligt mående hänger ofta ihop.

• Anonym (Mamma)

Tipsa din man om andra hobbies! Måste vara vidrigt att ha en sexgalning efter sig!! BRRRR. Ställ undan flaskan och BESTÄM dig! 

• Anonym (Hej)

Man går inte upp av alkohol. Man går upp av mat chips och godis.

• Anonym (Kimchi)

Boka läkartid på din vårdcentral. Där behöver du ta upp din depression, din överkonsumtion av alkohol och dina inkontinensbesvär. Inte svårare än så. Hjälp finns att få. 

• Anonym (Man)
    Anonym (C) skrev 2025-07-30 21:10:56 följande:

Byt till en man som inte prioriterar sex.

Ja fy vilken hemsk man som vill ha ett aktivt sexliv med sin fru.
  • Anonym (ryck upp dig)

Sök hjälp för din förlossningsskada i första hand. Den verkar vara grunden till ditt problem. Gör knipövningar och core-övningar om du inte gjort det.

Dra ner på alkoholen, håll dig till bestämda dagar så behöver du inte vara nykterist för all framtid.

Sluta unna dig onyttigheter som tröst om du gör det.

Sexlusten har en god chans att återvända spontant om du blir normalviktig igen. Hormonbilden man har som fet kan nämligen påverka den till det sämre. Psykiskt gör det också stor skillnad för lusten om man känner sig snygg i kroppen.

Kort och gott: börja ta ansvar och sluta skylla på omständigheter. Både du, maken och barnen kommer att bli lyckligare så gör det för allas skull.

• Anonym (Mys)
    Anonym (Trött på min kropp) skrev 2025-07-30 21:05:51 följande:
    Jag är tjock, min make vill ha sex

Vi har varit gifta större delen av vårt liv.  Nu har vi tre barn och ett bra liv tillsammans, men jag har blivit väldigt stor.

Pga att underlivet aldrig läkte helt rätt, och medförde att jag inte kan hålla tätt började jag dricka alkohol (skäms, bedövar skuldkänslor) vilket gjort att jag gått upp i vikt mycket. 

Har en otrolig familj och älskar min man, men han vill ha sex jämnt- och jag skäms för hur jag ser ut. Hur blir man av med ett alkoholberoende? Och hur slutar man skämmas för hur man ser ut? Är så trött på hans tjat om sex, men fattar ju att mitt problem beror på att jag inte är bekväm med min kropp - och antagligen beror kroppsformen på alkoholen - alkoholen som jag använder för att jag skäms...

Förstår att det kan kännas jobbigt. Men oavsett hur du känner för din kropp så verkar ju din man uppenbarligen inte ha några problem med den ❤️ Inte så lätt att tänka så men det låter ju som att han uppskattar dig ändå och vill ha sex ❤️
  • Anonym (I)
    Anonym (Man) skrev 2025-07-31 11:16:31 följande:
    Ja fy vilken hemsk man som vill ha ett aktivt sexliv med sin fru.
    Det finns annat än sex i ett förhållande. Sex är det minst viktiga.
Svar på tråden Jag är tjock, min make vill ha sex