Inlägg från: Anonym (E) |Visa alla inlägg
  • Anonym (E)

Nån som fått hjälp av Vinted??

Nu har jag aldrig handlat på vinted så inte helt säker på hur det funkar, men kan det inte vara så att säljaren skrev din adress otydligt/fel?

Går det att kontakta säljaren direkt eller måste man gå via vinted? 

• Anonym (E)
    Anonym (Blä) skrev 2025-07-31 16:34:08 följande:
    Nej, det är alltså spårbar frakt från Postnord, datautskriven! Jag har sett fraktsedeln och adressen till mig är helt korrekt.

Jag har pratat med säljaren och både jag och säljaren har pratat med Postnord och Vinted. Men bägge vägrar hjälpa.
    Jag skulle vidarebefordra mailet från postnord till vinteds kundtjänst där de skriver att det är dem som behöver reklamera. Men egentligen borde det ju bara vara för säljaren att lämna in det hos ombud och så får de skicka om, det är ju fortfarande samma adress så fraktsedeln behöver väl egentligen inte ens att skrivas ut igen
  • Anonym (E)
    Anonym (Blä) skrev 2025-07-31 18:13:51 följande:
    Jag har gjort precis det. Vinted säger bara typ "jaha men vår policy gör att det är omöjligt" som svar. Bedrövlig site.

Det är det men den fantastiska brevbäraren har klottrat över hela streckkoden när hen skickade den fel så den blir oläslig. Det är ett skämt alltså, någon riktigt inkompetent brevbärare. 

Jag fattar inget. Det är en liten barnbok, jag har en enorm brevlåda. Vet inte vem de anställt som utdelare men den personen kunde inte jobbet.
    Hur fick säljaren fraktsedeln? Om det var på mail så kanske det hår att skriva ut en ny, men det kanske blir strul ändå iom att streckkoden är använd.

"Jag förstår att ni har er policy men nu är ju detta en speciell situation, jag vill inte reklamera något, jag vill ha varan den behöver bara skickas om som både jag och säljaren har förklarat, Postnord medger att de har levererat fel men behöver en ny fraktsedel som bara kunden (ni) kan beställa. Jag är tacksam om ni ordnar detta utan att jag behöver gå via konsumentverket"
  • Anonym (E)
    Anonym (Blä) skrev 2025-07-31 19:54:39 följande:
    Hm, bra fråga..kan ju vara värt att prova.

Jag har skrivit typ exakt så till Vinted. Fick svar att de "noga har granskat mitt ärende men på grund av deras policy kan de inte göra något mer då pengarna redan betalats ut till säljaren". De vill inte förstå, medvetet eller omedvetet.
    Vilka puckon, gör det på barnnivå.

"Jag vet inte om det är jag som är otydlig men det har ingenting med betalningen att göra, postnord levererade paketet till avsändaren istället för mottagaren så nu har säljaren både varan och betalningen. Jag har varit i kontakt med både postnord och säljer och det enda som behövs göras är att ni skickar en ny fraktsedel så att säljaren kan skicka varan till mig som jag har betalat för"

Ge dig inte, och hittar du några fler mailadresser så kopiera in dem med, brukar bli lite fart när dom ser att flera från företaget ser vad som skrivs
Svar på tråden Nån som fått hjälp av Vinted??