• Anonym (Less)

Någon med erfarenhet av bipolaritet?

Fick kontakt med en man på nätet. Vi klickade väldigt bra och det hela kändes fint... 

Så sa han att han skulle vara frånvarande ett tag (gav konkret förklaring, men vill inte skriva den här. Fullt realistisk iaf). Han sa tidigt att han är bipolär, men medicinerad och stabil.

Sååå... igårkväll insåg jag att hans profil var borta. Loggade in på ett annat konto bara för att se, och jo, från ingenstans har han blockat mig. Från att vara babblig och glad till detta (det är ingen dejtingsite, ingen av oss sökte något när vi började prata).

Kan det här ha med diagnosen att göra? Kan man få såna dippar trots att man är medicinerad?

• Svar på tråden Någon med erfarenhet av bipolaritet?
  • Anonym (Less)
    Zoegazz skrev 2025-07-31 18:43:57 följande:

Varför ens ge dig in i det? Speciellt om det börjar med drama. 

Det har inte varit något drama. Jag tänker inte prata mer med honom även om han dyker upp igen, jag vill bara förstå.
  • Zoegazz
    Anonym (Less) skrev 2025-07-31 19:09:17 följande:
    Det har inte varit något drama. Jag tänker inte prata mer med honom även om han dyker upp igen, jag vill bara förstå.
    Många gör så här, diagnos eller ej. 
  • Anonym (Jag)

Min pojkvän är bipolär.
    Men beteendet du beskriver behöver inte bero på detta utan bara att han är dryg, finns många såna.

• Anonym (Less)

Klart jag vet att vem som helst KAN göra så, men det känns så out of character av det jag sett, så jag vill bara veta om det kan hänga ihop.

• Anonym (Jag)
    Anonym (Less) skrev 2025-07-31 19:59:32 följande:

Klart jag vet att vem som helst KAN göra så, men det känns så out of character av det jag sett, så jag vill bara veta om det kan hänga ihop.

Ja det KAN hänga ihop, om han gått ner i en depression. Men då har han antagligen haft en "topp" innan. Min pojkvän har sagt att om toppen går hela vägen till en psykos så blir dippen efteråt väldigt väldigt djup.

Du beskrev honom som babblig och glad och då är det möjligt att han haft en topp
Svar på tråden Någon med erfarenhet av bipolaritet?