Inlägg från: Anonym (Elina) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Elina)

Min nya insikt om relationer

Tecum skrev 2025-07-31 21:45:47 följande:
    Men det låter lite motsägelsefullt? Ska hon bli ihop med män hon inte är förälskad i då?
    För TS väljer ju bra män, inte players eller häftiga killar som är lätta att bli förälskade i men där det inte funkar i längden. Så jag tycker hon gör rätt från början. Felet är väl att hon inte passar att leva i långvariga relationer och för att ändra på det måste hon jobba med sig själv, inte skylla på killarna.
    Självklart ska hon vara förälskad men hon behöver lära sig se bortom förälskelsen och bortom sina önskedrömmar.  Kan vara så att hon ignorerar röda flaggor för att hon så gärna vill ha den där kärleken att hon inte ställer krav och längs med vägen blir besviken, frustrerad  och får sin illusion krossad . 
    Det är ganska vanligt att bli kär i drömmen om den eviga kärleken utan att reflektera över om man ens passar ihop.
  • Anonym (Elina)
    Anonym (TS) skrev 2025-08-01 10:36:21 följande:
    Fast jag har inte ignorerar några röda flaggor utan verkligen träffat fina män. De har behandlat mig väl och vi har funkat bra ihop. Men så tröttnar jag. Tar honom för givet. Behöver inte "jobba" för att få honom.

Och jag vill verkligen inte vara såhär! Jag vill vara lycklig och glad över att ha en fin man. 

Jag tänker inte gå in i en relation igen förrän jag fått ordning på detta.
    Röda flaggor kan likaväl vara dealbreakers och värderingar och att du kompromissar med dig själv.  Det måste inte vara uppenbart skitstövlar för att vara en röd flagga.  
  • Anonym (Elina)
    Anonym (TS) skrev 2025-08-01 11:44:18 följande:
    Men om man t.ex ser till min senaste pojkvän. På pappret var vi perfekta ihop. Massor gemensamt, liknande värderingar och så. Det enda där vi krockade lite var att han är "stökigare" än jag som gillar att ha städat och iordning. 
    På pappret ja.. men uppenbarligen inte i verkligheten eftersom du tröttnade.  Och det är en del av det mönster du behöver komma underfund med och bryta . 
Svar på tråden Min nya insikt om relationer