• Sara1998

Flicknamn!!

Hej!!

Jag och min man väntar första barnet nu, har bf i december, och vi var nu i onsdags på ultraljud, och fick reda på att vi ska få en dotter!

Är så upprymd och exalterad och kan inte vänta tills jag får träffa henne. Trots att graviditeten på senaste har varit tuff har det här gjort att det blir lite enklare. 

Nu vill jag veta era finaste flicknamn. Har ett par att välja mellan, men är inte helt säker på vad. Är ett stort fan av äldre namn, men också lite ovanliga namn så ge mig allt ni har. 

Tack! :)

• Svar på tråden Flicknamn!!
  • OlgaElvira

Gratulerar❤️
    Vänta med att bestämma namn till dess ni träffar henne. Då kan man helt uppenbart uppleva att det valda namnet blir fel. Men titta på namnlistor av olika slag. Säg namnen högt för att  höra hur de låter, Hur fungerar namnet med hennes efternamn. Kanske se till så att det inte blir ett alltför populärt namn så att de blir tre tjejer i samma klass med samma namn, inte helt
    ovanligt.

Mina favoriter, Ingrid, Sigrid, Karin, Kerstin, Gunilla, Birgitta, Kristina, Helt enkelt namn som börjar på en konsonant, 
    Lycka till

• trollhona
    Sara1998 skrev 2025-08-01 10:18:22 följande:
    Flicknamn!!

Hej!!

Jag och min man väntar första barnet nu, har bf i december, och vi var nu i onsdags på ultraljud, och fick reda på att vi ska få en dotter!

Är så upprymd och exalterad och kan inte vänta tills jag får träffa henne. Trots att graviditeten på senaste har varit tuff har det här gjort att det blir lite enklare. 

Nu vill jag veta era finaste flicknamn. Har ett par att välja mellan, men är inte helt säker på vad. Är ett stort fan av äldre namn, men också lite ovanliga namn så ge mig allt ni har. 

Tack! :)

Stort grattis till bebis:

Det finns många fina äldre namn.
    Signe, Birgit, Edith, Rosa, Eivor, Agnes, Greta, Amalia, Catharina, Svea, Elvy, Agnethe,
  • Anonym (Hm)

Stort grattisGlad

Ingrid tycker jag är fint.

Svar på tråden Flicknamn!!