Anonym (aldrig) skrev 2025-08-02 12:16:01 följande:
Den förklaring jag fick var att eftersom jag inte berättade direkt efter att det hände så hade jag gått bakom hennes rygg och svikit hennes förtroende.
Vill minnas att jag blev överraskad över ordvalet, hade aldrig hört henne använda de orden förut. Det var liksom väldigt högtravande och lät inte som henne, helt enkelt. Fick direkt känslan av att det var en upprepning av något någon annan sagt.
Nu är det några år sedan det hände och vi har gått skilda vägar, men det sticker fortfarande lite i mig, att jag så att säga fick skulden för att relationen tog slut. Önskar att vi kunnat avsluta på ett bättre sätt, inte minst för barnet som kommer att växa upp med vetskapen om att hennes far svikit hennes mor.
Jag har en känsla av att min fd partner använde denna händelse som en väg ut ur förhållandet. Om jag hållit tyst hade hon blivit tvungen att avsluta vårt förhållande på annat sätt.
Tyvärr inte alldeles ovanligt att vi människor gör så. Det är mycket lättare att gå på andras beteende än att reflektera över på vilket sätt man själv bidragit till det inträffade. Nu pratar jag generellt och man ser det SUPEROFTA här inne.
Han gjorde si, hon gjorde så.....det är inte riktigt lika ofta man ser "jag gjorde det här" på ett sätt som antyder att man förstår sin del i saken.