Anonym (.) skrev 2025-08-24 14:06:40 följande:
Då kanske du kan förstå att sådana män är ovanliga och ha någon typ av förståelse för att det är kämpigt att hela tiden vara den som envisas om kondom. De som fortsatt försöka föreslå att köra utan trots jag redan sagt en gång att jag vill använda kondom har jag dock sagt tack och hej till, sedan ett par år tillbaka var det min nya princip.
Fast att vara medvetet risktagande är ju inte samma som att vara okunnig om faran. Som jag uttryckte mig redan i trådstarten trodde jag det framgick att jag vet att jag tog en dum risk.
Men jag kan berätta att jag testade mig sen. Jag ringde för fanns inget annat sätt och som vanligt bemöttes jag av motstånd i form av ifrågasättande. Aaa vadå då tänker du, jaha, vad för sjukdomar vill du testa dig för - (jag svarar alla som man kan få av oskyddat sex) - jaaaa men vi har ont om tider, så det blir ju längre fram i så fall, du skulle istället kunna beställa hem ett klamydiatest bara, nää ok, aaaa men då har vi en tid nu på tisdag
och denna processen tycker du alltså att jag ska gå igenom nästa gång jag inleder ett seriöst förhållande, hur nu fasen jag ska få dem att gå med på det om jag bara haft skyddat sex från och med nu
Och då tänker du inte 'hm vänta nu, FL-tråden är ju full med människor som lyckas boka tider på nätet, kan de så kan väl jag också' och FRÅGAR personalen som du har på tråden eller mottagningen hur du ska göra för att boka på nätet? Om de säger att de inte vet, FRÅGA nån som vet. KRÄV att du också, som svensk medborgare, ska kunna boka tider på nätet.
Fråga! Kräv!