Du som blivit bedragen , hade du någon som helst magkänsla/aning om det?
Jag är kille och blev bedragen av min fru för 10 år sedan. Vi hade då varit gifta i 10 år och var 30 år gamla. Hon inledde ett förhållande med en kollega. Jag misstänkte det eftersom hon plötsligt började snygga till sig när hon skulle till jobbet. Smink och klänningar istället för att gå osminkad i träningskläder som innan, samt att hon började jobba mycket övertid. Kärleksmässigt märktes det på att kyssarna inte var lika varma som vanligt.
Jag upptäckte det efter tre månader genom att jag ringde henne i ett ärende och hörde att hon lät lite som någon som precis avslutat ett samlag. Hon lät nykär, glad och lite uppspelt på ett sätt som jag mindes att hon var när vi var nykära. Så då vågade jag fråga rakt ut om var hos en annan kille och då erkände hon det eftersom hon förstod att jag var säker. Det tog mig så lång tid att fråga för att jag ville vara helt säker för att inte framstå som svartsjuk.
Efter att det kom fram så var det en tuff tid för oss. Närmaste tre månaderna kämpade hon med att hålla sig från kontakt med honom (hon bytte arbetsplats). Jag kämpade under samma tid med att få tillbaka tilliten. Det tog något år innan vi hade det bra igen men det gick. Vi är idag fortfarande gifta och har i år firat vår 20 åriga bröllopsdag. Det var inte enkelt för någon i familjen men med den erfarenhet vill jag ändå säga att ge inte upp direkt. Ge det en chans för det går även om det tar tid.