Du som blivit bedragen , hade du någon som helst magkänsla/aning om det?
Jag såg en gradvis pågående förändring av beteende, vi var förvisso på väg att separera men vi hade en ömsesidig överenskommelse om att vara ärliga ifall någon av oss träffade någon. När vi berättade för barnen att vi skulle separera så hade mitt ex redan haft en relation med sin chef i flera månader utan att säga något.
Förändringarna som var mest påtagliga var att hon plötsligt vakade över sin telefon som en hök, sov med den under kudden, ett password på luren, började använda stringtrosor vilket hon tidigare påstått att hon hatade. Hon gick undan utom hörhåll vid telefonsamtal, osv.
Vi hade fortfarande ett gemensamt boende tills när jag slutligen tog reda på inloggningen till hennes telefon. Det fanns egentligen inget onormalt i den annat än att hon hade deletat all historik. Inga okända mansnamn i listan heller. Men jag beställde telefonlistor från hennes leverantör, eftersom vi bodde i samma lägenhet så var det inga problem att få dem skickade.
Ett mobilnummer hade 100-tals samtal, många av dem till utlandet. På den tiden var rooming svindyrt och enbart utlandskostnaden var över 3000:-. När jag nästa gång fick chansen att sno åt mig hennes telefon så var det bara att leta reda på motsvarande nummer i telefonlistan, det visade sig att hon använt ett tjejnamn som vi båda hade vänner som hette.
Så jag kollade upp numret och det var registrerat på hennes arbetsplats. Eftersom hon jobbade i ett serviceyrke så väntade jag till mitt i natten när hon hade sin jour med att ringa, det var kutym att slå av telefonen om man inte hade jour och samtidigt ha ett meddelande. Högst förvånande så fick jag höra rösten tillhörande hennes gifta chef....