Du som blivit bedragen , hade du någon som helst magkänsla/aning om det?
Jag har blivit bedragen två gånger (som jag vet om). Första gången visste jag ingenting. Då var vi unga och Det handlade då om en engångshändelse. Det fanns inte i min värld att han skulle ha gjort något sånt. Jag tror min syn på relationer och kärlek gick sönder lite där och då. Sen blev jag äldre och insåg att det tyvärr är väldigt vanligt med otrohet. Har sett upptakten till många "konferenskn*ll".
Senare i livet var min man/pappan till mina barn otrogen. Då handlade det inte om nån sån engångshändelse i samband med krogen eller nån konferens utan han hade under en längre period en relation med en kvinna på jobbet. I början anade jag ingenting. Vårt liv kändes som vanligt, men det var som att när jag väl hade börjat misstänka nåt så föll allt på plats.
Anledningen till mina misstankar var att han pratade så annorlunda om just henne, i jämförelse med hur han pratade om andra på jobbet. Sen märkte jag att närheten mellan oss blev sämre. Han var inte lika gisug, blev lättare irriterad. Ibland blev han liksom överkompenderande istället, antagligen när samvetet kickade in. Då blev det överdrivet gullande istället och typ finmiddag eller nån överraskning. Jag märkte tyvärr även pp att ha gjorde andra saker i sängen än sånt vi brukade göra. Det märktes att han hade fått nya "influenser".
Jag vet inte varför men jag lät det fortgå ett tag fastän jag egentligen visste. Det var som att så länge jag inte sa nåt så fanns det inte. För jag visste att jag inte skulle kunna fortsätta i äktenskapet med honom. Jag frågade andra innan honom som bekräftade mina misstankar. Det var rätt vidrigt att veta och samtidigt se hur han levde på i lögnen.