Inlägg från: Anonym (Erfarenhet) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Erfarenhet)

Du som blivit bedragen , hade du någon som helst magkänsla/aning om det?

Jag fick veta att min man haft ett förhållande med en annan kvinna långt senare.
    Historien är komplicerad och vi bestämde oss för att fortsätta tillsammans.

Min man träffade plötsligt på sitt livs kärlek och kunde inte motstå att agera på känslorna. Hon var mycket yngre än honom men trots detta hade de väldigt mycket gemensamt och känslorna mellan dem var mycket starka båda sexuellt och emotionellt. 

Vid tiden då detta hände hade vårt äktenskap gått på sparlåga i flera år och ingen av oss tog några initiativ för att få tillbaka gnistan. Jag tog tillfället iakt för att vidareutbilda mig i mitt yrke, vilket innebar att jag bodde på annan ort under veckorna medan min man tog hand om yngsta barnet som då var 12 år. 

Jag upplevde att allt var som vanligt och när året hade gått och sommaren förflutit som vanligt bad min man om att få fortsätta bo ensam i vårt sommarhus över hösten. Han sa att han vill få en paus och vara ensam med sina tankar och fotointresset några månader.  Detta tyckte jag var en bra ide och så blev det.

När vintern kom flyttade min man tillbaka till vårt hus och allt var som vanligt igen.

Efter nyår överraskade min man mig med att berätta att han hade sökt en tjänst långt från vart vi då bodde. Jag blev väldigt överraskad och frågade varför, han hade ju en bra tjänst och var engagerad i flera organisationer där han hade förtroendeuppdrag. Varför skulle han lämna allt detta?

Det var då det kröp fram. Hans förälskelse och passionerade förhållande till kvinnan. Han hade funderat mycket över detta och kommit fram till att det bästa för alla skulle vara att han flyttade långt bort. Han var övertygad om att det var vad som krävdes för att kunna avstå från henne. Jag blev självklart chockad över vad jag hörde och kunde liksom inte förstå hur min ordentlige man som alltid varit att lita på kunde ha försatt sig i denna situation.  

Nu har det gått många år och ingen av oss har nämt detta igen.  Jag har inte ångrat att jag stannade med min man, för vi har ett lungt och skönt liv och en vänskap som är få förunnat.  Så mitt svar på TS fråga är att det behöver inte alls finnas några tecken på att ens partner är otrogen. Han förändrades inte och ingenting har förändras i vår relation.  

Det finns säkert de som inte kan förstå att jag stannade men för min del har den romantiska kärleken till min man för änge sedan ersatts av en djup vänskap och samhörighet. Detta förändrades inte av detta

Svar på tråden Du som blivit bedragen , hade du någon som helst magkänsla/aning om det?